یک نماینده مجلس شورای اسلامی معتقد است که در توافق وین توانسته ایم همه چیز را به دست آوریم.

عابد فتاحي در گفتگو با خبرآنلاين در خصوص ارزيابي خود از فضاي مجلس پس از توافق وين با بيان اينكه از زحمات تیم مذاکره کننده سپاس گذاریم، خاطرنشان كرد: مذاكره كنندگان ما توانستند مذاكرات هسته اي را به بهترین شیوه که شاید در دنیا سابقه نداشت،مدیریت کنند.

وي افزود: ما در اين مذاكرات نه تنها چيزي را از دست نداديم بلكه امتيازات بسياري را به دست آورده ايم به طوري كه بدون شك، امروز و با پذيرفتن اين توافق، ما بسيار قدرتمند تر از دیروز و روزهای گذشته هستيم.

فتاحي خاطرنشان كرد: در 10 سال آینده نيز ما به عنوان کشوری که از نظر فناوری هسته ای کاملا به روز و دانش محور و می تواند دانش خود را صادر کند، شناخته خواهيم شد ضمن اينكه ما در اين توافق به دنيا نشان داديم كه قانونمند و قانون مداريم.

وي ادامه داد: از سوي ديگر با این توافق، تمام دنیا قدرت ایران را متوجه شدند که ایران طي اين سال ها یک ابرقدرت ناشناخته بوده است اما در حال حاضر، بسیاری از کشورهای دنیا به عظمت ایران و شخصيت هاي فرهيخته كشور ما همچون مذاكره كنندگان قدرتمندمان پی بردند كه این برای نوعی افتخار محسوبي مي شود.

اين نماينده مجلس نهم با اشاره به حمايت رهبر انقلاب از مذاکرات هسته اي و تيم مذاكره كننده كشورمان، گفت:این توافق، تنها با حمایت ایشان به اینجا ختم شد و ایشان از اين اتفاق رضایت دارند.

وي اظهار كرد: در اين توافق، خداوند به ما نعماتي هديه كرد كه ما در گذشته از آن ها غافل بودیم و هر چه بود در اين توافق، نصیب ما شد و توافقي برد- برد حاصل شد.

فتاحي با تاكيد براينكه ما به جهان احترام می گذاریم و همین توافق، نوعی احترام به نظام بین الملل است افزود: ایران کشوری نیست که خواسته باشد کشور دیگری را تهدید کند و ما بمب های هسته ای و سلاح های شیمیایی را حرام می دانیم چراكه ما اهل حمله نیستیم و در تاریخ به جایی حمله نکردیم بلكه تنهااز خودمان به خوبی دفاع می‌کنیم.

نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: با اين توافق، یک بار دیگر دنیا چهره واقعی و صلح طلب ایران را مشاهده کرد که ما از تروریسم حمايت نمی کنیم.بلكه بیشترين ضربه را از تروریزم جهانی و منطقه ای خورده ایم كه البته بعد از این توافق، تروریست ها از منطقه دور خواهند شد.

وي تصريح كرد: دلواپسان نيز از گزارش اخير ظريف در مجلس قانع شده و از مواضع تند خود در گذشته عقب نشيني كرده اند هر چند كه ممكن است در برابر رسانه ها به روي خود نياورند.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =