مدیر منطقه 10 شهرداری کرج با بیان اینکه توسعه فضای سبز و اجرای طرح های جنگلکاری و درختکاری جزو راهبردهای اصلی مدیریت شهری در حوزه ارتقای سلامت عمومی جامعه است، اظهار داشت: با توجه به بحران کمبود آب و ضرورت حفظ منابع آبی، اجرای طرح های نوین به منظور سیراب کردن فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج در گفتگو با عباس کمالی روستا، به تشریح برجسته ترین اقدامات منطقه 10 شهرداری کرج در حوزه فضای سبز ظرف سه ماه طی شده از سال جاری پرداخت و اظهار داشت: اجرای عملیات خاکبرداری و سپس خاکریزی در پارک سعید و نیز کاشت درخت در این پارک از جمله اقدامات انجام گرفته در مدت مذکور بوده است.

این مسئول شهری، انجام عملیات خاکبرداری و خاکریزی در این پارک را به ترتیب به تعداد 25 و 50 دستگاه کامیون عنوان کرد و بیان داشت: بهبود وضعیت زیست محیطی و بهداشتی در پارک سعید به عنوان یکی از فضاهای تفریحی و سبز منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بود که انجام فعالیت های فوق با هدف اصلاح و بهبود شرایط مذکور صورت گرفت.

به گفته کمالی روستا، اجرای عملیات کاشت درخت در جنگل تبصره 10 و پارک سعید نیز با همین هدف انجام گرفت. همچنین طی مدت زمان گذشته از سال جاری لچکی امور آبیاری کرج به تعداد 81 اصله صورت گرفته است.

کمالی روستا از جمع آوری چمن و خاکریزی در بلوار 17 شهریور به تعداد 13 دستگاه کامیون در این منطقه نیز خبر داد و یادآور شد: یکصد دستگاه کامیون، عملیات خاکریزی در بلوار پاسگاه فاز یک را به انجام رساندند.

وی با بیان اینکه لوله گذاری شهرک 17 شهریور نیز به اجرا در آمده است، اضافه کرد: این عملیات به متراژ 170 متر طول لوله 63 صورت گرفت.

این مسئول یادآور شد: عملیات خاکریزی لچکی روبروی بلوار نماز به تعداد 50 دستگاه کامیون انجام شده؛ همچنین اسلیپ گذاری بلوارهای نماز و شهید تهرانی مقدم به متراژ 12 متر طول لوله 63 و 20 متر طول لوله 32 صورت گرفته است.

کمالی روستا در پایان از کاشت درختچه و گل به مساحت 569 مترمربع در سطح منطقه نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: کاشت درختچه و گل از اولویت های حوزه فضای سبز منطقه است تا بتوان در کنار این اقدام شهر به محیطی مطلوب برای زندگی مناسب شهروندان تبدیل شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 439923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =