استاندار قزوین :طی سال های گذشته رتبه اقتصادی استان تنزل یافته است

استاندار در جمع مدیران استانداری اعلام کرد: براساس آمارهای رسمی متاسفانه طی سال های 79 لغایت 90 رتبه اقتصادی استان تنزل یافته است.

به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری ، مرتضی روزبه در جلسه هفتگی شورای مدیران استانداری بیان داشت: در توصیف و تحلیل مسائل و اولویت های استان باید واقع نمایی کرده و از هرگونه سانسور اطلاعات و بزرگنمایی و مبالغه در گزارش ها پرهیز کرد.

وی افزود: باید به عنوان کارشناس و تحلیلگر موضوعات و مسائل را به شکل شفاف و علنی ارائه داد تا شناخت دقیق و جامعی از وضعیت موجود جامعه پیدا کنیم.
استاندار با تاکید بر راه اندازی تیم تخصصی در حوزه مسائل اقتصادی استان اظهار کرد: متاسفانه جایگاه و رتبه اقتصادی استان طی سال های 79 تا 90 از رتبه 14 به 18 تنزل پیدا کرده است که این موضوع باید در تیم اقتصادی بطور کارشناسی و راهکارهای لازم در این خصوص ارائه شود.
وی با اشاره به جایگاه سازمان مدیریت و برنامه ریزی تصریح کرد: به حرکت جدید سازمان مدیریت با هدف ایجاد تحولات خوب و اساسی در استان امیدوار هستم و این سازمان باید حوزه حرف‌های اساسی و کارشناسی در استان باشد.
استاندار گفت: در سازمان باید مباحث و فعالیتهایی بدون هیجان وبه شکل دقیق و تخصصی مطرح و پیگیری شود و این سازمان از بدنه کارشناسی توانمندی در استان برخوردار است. وی با بیان اینکه مدیریت سازمان فردی توانمند و برخورداری از تجربیات بالامی باشد در ادامه افزود: در شرایط کنونی اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است و حرکت استان در این حوزه باید شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها باشد تا سرمایه گذاری داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف جذب شود.
استاندار با اعلام اینکه" متاسفانه هنوز قدم‌های اولیه در حوزه سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان برداشته نشده است" در ادامه افزود: اقدامات و اجرای طرح در بخش گردشگری از طریق برگزاری همایش ، موعظه و سخنرانی میسر نمی‌شود بلکه در این زمینه باید زیرساختهای اصلی از قبیل راه، برق، گاز و حذف قواعد زائد و موانع سازمانی تامین و به عنوان پیش نیازهایی برای سرمایه‌گذاری در این بخش جدی گرفته شود.
وی ادامه داد: از فرصت جدید کشور باید استفاده کرده و به شکل فعالانه‌تری وارد میدان شویم تا از سایر استانها عقب نمائیم.
استاندار در پایان گفت: اگر دغدغه اقتصاد، تولید، معشیت مردم و اشتغال فارغ‌التحصیلان را اگر داریم باید در این حوزه ها فعالانه برخورد کنیم تا با بحران در جامعه مواجه نشویم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =