معاون دادستان کرج: ساخت و سازغیرمجاز مساوی با  تخریب است

معاون دادستان کرج با حضور در منطقه 5 شهرداری این کلانشهر ضمن رصد وضعیت مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز، بر مقابله بی مماشات با متخلفین ساختمانی تاکید کرد و از تشدید نظارت ها از سوی دستگاه قضا بر این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، علی رضوان منش که با همراهی عباس سعیدی کیا مدیر و جمعی از معاونین منطقه 5 شهرداری کرج در حال بازدید از روند ساخت و سازها و ارزیابی میزان پایبندی آنها به پروانه ساختمانی بودند، ضمن سرکشی به محل احداث بناهای مسکونی، تجاری و اداری، با سازندگان به گفتگو نشستند و همچنین از دغدغه ها و مطالبات آنان نیز مطلع شدند.
این مسئول قضایی ادامه داد: دستگاه قضا همسو با منویات و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی که خواستار انسجام بیشتری به روند ساخت و سازها و مقابله جدی با هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات شده اند، در کنار شهرداریها و سازمان جهاد کشاورزی برای ایستادگی در برابر سودجویایی که با احداث بناهای غیرمقاوم سعی در مال اندوزی نامشروع دارند، آمادگی کامل دارد و در مسیر احقاق حقوق شهروندان هرگز کوتاه نخواهیم آمد.
وی تصریح کرد: دادستانی کرج بی توجه به جایگاه و قدرت متخلفین ساختمانی، تنها به پاکسازی چهره شهر از وجود بناهای بی کیفیت و بدون استاندارد می اندیشد و در این مسیر خطیر، چنانچه تخطی و کم کاری از مدیران شهری سر بزند، آنها نیز باید در محضر قانون حاضر شده و به دفاع از خود بپردازند. چرا که بخشی از گسترش ساخت و سازهای غیرمجاز ریشه در ضعف نظارت ها و کم کاری متولیان امر دارد و دادستانی راسا در میدان مقابله با تخلفات ساختمانی حضور خواهد داشت.
معاون دادستان کرج در ادامه این بازدید با حضور در محل برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح منطقه 5 شهرداری این کلانشهر، حکم های قضایی مرتبط را برای مالکان صادر کرد و اظهار داشت: امیدواریم با رعایت شهروندان و نظارت هرچه بیشتر شهرداری این منطقه بر روند ساخت و ساز‌ها، به زودی شاهد توقف کامل ساخت و سازهای غیر مجاز و غیر قانونی در محدوده باشیم.
رضوان‌منش همچنین تاکید کرد: شهرداری و نهادهای مسئول باید به طور جدی با ساخت و سازهای غیر قانونی و غیر مجاز در سطح شهر، اراضی، باغات و زمین‌ها برخورد کنند و از تمام توان خود برای محقق شدن رعایت قانون در ساخت و سازهای شهری استفاده نمایند.
این مسئول یادآور شد: برای تحقق این مهم همه نهادها و مسئولان مربوطه باید عزم جدی داشته باشند و با کمک شهرداری، نهادهای قضایی و انتظامی و بالاخره خود مردم، ساخت و سازهای غیر مجاز را به صفر برسانند.
وی در پایان از مدیر منطقه 5 شهرداری کرج، مسئولان خدمات شهری و کنترل و نظارت منطقه به دلیل عملکرد مثبت و موثر در زمینه جلوگیری از ساخت های غیر اصولی و برخورد جدی با مالکان اینگونه بناها قدردانی کرد و گفت: طی چند ماه گذشته جلوگیری از روند ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه مذکور کاهش چشمگیری داشته است.
مدیر منطقه 5 شهرداری کرج نيز در اين بازديد استفاده از ابزارهای نظارتی را ایجاد سدی در مقابل ساخت و سازهای غیر مجاز دانست و با اشاره به اینکه شهرداری منطقه اهتمام ویژه ای در انجام امور صدور پروانه ساختمانی در کوتاه ترین زمان ممکن دارد، تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی را از جمله اقدامات و راهکارهای مناسب به منظور پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز عنوان کرد.
عباس سعیدی کیا همچنین نظارت جدی بر ساخت و سازها را از دیگر اقدامات مطلوب در جهت جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز دانست و گفت: کنترل و نظارت بر ساخت و سازهای بدون مجوز امری مهم است که این مهم به طور جد از سوی مسئولان منطقه پیگیری می شود.
این مسئول در پایان این بازدید بیان کرد: اعمال مدیریت واحد در حریم شهری، استفاده از ابزارهای نظارتی و تصمیم گیری های متفکرانه در کنترل و پیشگیری از معضل ساخت و ساز غیر مجاز بسیار موثر بوده و به دنبال آنیم که این معضل را کمترین حد ممکن برسانیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =