همایش نماز جمعه، همدلی و همزبانی در بندر مرزی آستارا برگزار شد

همزمان با 5 مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از انقلاب در کشور، همایش بزرگ «نماز جمعه، همدلی و همزبانی» در بندر مرزی آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين به نقل از روابط عمومي فرمانداري شهرستان مرزي بندر آستارا، در اين همايش كه در سالن آمفي تئاتر شهداي گمنام اداره تبليغات اسلامي شهرستان آستارا برگزار شد، جمع كثيري از مسئولان، روحانيون و علماي اهل تشييع و تسنن، اساتيد حوزه و دانشگاه و شهروندان حضور داشتند.

قرائت مقاله هاي متعدد در زمينه هاي نماز جمعه توسط اساتيد دانشگاه از مهترين بخش هاي اين همايش بود.

مقاله «تاريخ برگزاري نماز جمعه از صدر اسلام تاكنون» توسط جواد معيتي، مقاله «نقش نماز در ارتقاي سلامت رواني فرد و جامعه» توسط دكتر سيدمحمد رشيدي و مقاله «حجاب و نماز» توسط دكتر زهرا حسني از مقالات برتر قرائت شده در اين همايش بودند.

كليپ هاي مختلفي با موضوع نماز جمعه و بيانات مقام معظم رهبري در خصوص نماز جمعه و اهميت آن در جامعه اسلامي در اين همايش پخش شد و شعري با موضوع نماز جمعه توسط توحيد مهدي نژاد از شعراي شهرستان قرائت گرديد.

سخنراني حجت الاسلام و المسلمين سيدعلي اكبر اجاق نژاد، اولين امام جمعه بندر آستارا و نماينده ولي فقيه در كشور جمهوري آذربايجان از برنامه هاي پاياني اين همايش بود كه با استقبال حاضران مواجه گرديد.

در پايان اين برنامه از اعضاي ستاد اقامه نماز جمعه، ارائه دهندگان مقاله به اين همايش و خبرنگاران خبرگزاري ها و مطبوعات محلي كه اخبار نماز جمعه را منعكس مي كنند با اهداي لوح، قدرداني گرديد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =