بهره‌مندی 70 هزار گیلانی از مهارت‌های فنی و حرفه‌ای

سرپرست اداره کل آموزش فنی و‌حرفه‌ای گیلان از بهره‌مندی 70 هزار نفر از مهارت‌های فنی و‌حرفه‌ای در این استان خبر داد.

فارس نوشت: رحیم عطایی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با گرامیداشت ششم مرداد روز ملی مهارت و کارآفرینی اظهار کرد: هفته مهارت با هدف ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه با کمک آموزش‌های فنی و‌حرفه‌ای است.

وی اجرای طرح آموزش روستایی بر اساس نیازسنجی و ظرفیت‌های استان را از برنامه‌های محوری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای عنوان کرد و افزود: هم‌افزایی اداره‌ها، ایجاد اشتغال و تحقق عدالت اجتماعی از اهداف این طرح است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و‌حرفه‌ای گیلان سهم استان در اجرای طرح آموزش روستایی را 4 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: گیلان در کنار پنج استان دیگر مجری این طرح است.

وی اجرای طرح ارتقای مهارت‌های دانشجویی را از دیگر برنامه‌های محوری سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای ذکر کرد و متذکر شد: این طرح با هدف اشتغالزایی در مسیر قانونی و مناسب با نیازهای جامعه اجرا می‌شود.

عطایی‌پور از بهره‌مندی 70 هزار نفر از آموزش‌های مهارتی فنی و‌حرفه‌ای گیلان در سال گذشته خبر داد و افزود: 22 مرکز دولتی، یک مرکز سنجش مهارت و 893 آموزشگاه فنی و‌حرفه‌ای آزاد برای کارآفرینی در سطح گیلان فعالیت دارند.

وی با اشاره به آمار بالای تحصیلکرده‌های دانشگاهی در گیلان گفت: می‌توان از این فضا برای بهره‌وری و پیشرفت کمک گرفت.

این مسئول با اشاره به ظرفیت کشاورزی و خدماتی گیلان خاطرنشان کرد: می‌توان با ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی تنوع حرفه‌ای ایجاد کرد.

فرماندار رودسر نیز در ادامه جلسه مذکور با استقبال از اجرای طرح آموزش روستایی برای محرومیت‌زدایی با ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی گفت: در صورت اختصاص اعتبار لازم برای این طرح می‌توان گام‌های خوبی در رودسر با دارا بودن ظرفیت‌های بالا برداشت.

امیر جانبازی با اشاره به پروژه ملی سایت نفتی سردار جنگل در رودسر متذکر شد: با اجرای این پروژه شرایط برای اشتغال پایدار گیلان فراهم می‌شود.

وی یادآور شد: ضروری است تا مهارت‌های مناسب با پروژه عظیم سایت نفتی مذکور مانند کارگاه‌های تخصصی پالایش نفت، گاز و جوشکاری ایجاد شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =