محمدرضا باهنر با تاکید بر لزوم فضای باز برای بیان نقدها به دولت، انتقادات و توصیه‌هایی را برای دولت عنوان کرد.

نایب رییس مجلس چشم‌انداز بیست ساله را از سیاست‌های کلان و یک سند بالادستی خواند و به ایسنا گفت: فکر می‌کنیم مقداری از آن غفلت شده است. البته ممکن است به طور پراکنده بعضی از رفتارها و حرکت‌ها ما را به سمت چشم‌انداز سوق دهد اما یک نقشه‌راه درست در این زمینه نداریم.

توصیه دیگر باهنر به دولت، دقت نظر بالا در اجرای هدفمند کردن یارانه ها بود که طی آن به لزوم وحدت نظر در کل مسوولان و تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان کشور تاکید کرد.

دبیرکل جامعه مهندسین از حوادث پس از انتخابات نیز اینگونه یاد کرد که « ظرف هفت هشت ماه اخیر افتاد و به نظام تحمیل شد، و عده‌ای خواسته یا ناخواسته هیزم‌بیار معرکه شدند الان که از این فضا عبور کردیم باید فضای بازی به وجود آید که اگر کسانی اعتراضاتی دارند و در محدوده قانون، نقدها و اعتراضاتی به عملکرد دولت، مجلس یا قوه قضاییه دارند بتوانند در یک فضای آرام و سازنده و نه تخریبی، نظرات خود را بگویند و افکار عمومی به کمک آمده و مسیر را هموارتر و نرم‌تر کند.»

نایب رییس مجلس همچنین به لزوم کاهش هزینه‎ها در عرصه سیاست خارجی تاکید کرد و گفت: ما و مردم حداقل هزینه‌هایی که برای پیشرفت ضروری است می‌پردازیم، و مردم اجازه‌ عدول از این حرکت‌ها را نمی‌دهند. در عین حال باید تلاش کنیم که این هزینه‌ها در حداقل میزان ضروری باشد و نه این‌که با بی‌تدبیری و عجله، هزینه‌ها را بالا ببریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =