مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال 9 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی در 10 گروه المپیادهای علمی توانستند رتبه‌های برتر کشوری را کسب نمایند.

 به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران، سید علی قاسمی به همراه مدیر آموزش و پرورش آمل و دیگر مسئولان با معین علا رتبه هشتم کنکور سراسری رشته تجربی دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش مازندران در این دیدار اظهار کرد: وضعیت قبول‌شدگان کنکور سراسری و رتبه‌های دو و سه‌ رقمی در مازندران نسبت به سال گذشته رشد زیادی داشته است.

سید علی قاسمی با اشاره به اینکه نخبگان علمی، دانش‌آموزان برجسته در المپیادها و رتبه‌های برتر کنکور سراسری از سرمایه‌های کشور هستند، افزود: مدرسه نقش مهمی در رشد، تربیت و پیشرفت دانش‌آموزان دارد.

وی با بیان اینکه تعامل و نقش سازنده مدرسه و خانه در کنار هم می‌تواند دانش‌آموزان خلاق و نخبه پرورش دهد، افزود: نقش روابط انسانی در زمینه مدیریت نیز می‌تواند مهم‌ترین مقوله باشد.

قاسمی با اشاره به اینکه مدرسه باید با ایجاد روابط انسانی موثر مدیریت صحیحی داشته باشد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مستعد در مازندران توانستند سبب اعتلای نام این استان در کشور شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به نقش پرداختن به هنر توسط دانشجویان و دانش‌آموزان مستعد، بیان کرد: با توجه به اینکه برخی رشته‌ها در دانشگاه نیاز به وقت زیادی دارند و حتی حدود 20 ساعت از 24 ساعت شبانه‌روز دانشجو را به خود اختصاص می‌دهند هنر و ذوق هنری می‌تواند برای سپری کردن اوقات فراغت و تجدید قوا موثر باشد.

این مسئول تصریح کرد: سرآمد رشته‌های علوم تجربی پزشکی است که دانش‌آموزانی که در این رشته قبول شدند باید به مدارج عالی آن فکر کنند.

قاسمی با اعلام اینکه هنر می‌تواند روح انسان را لطافت دهد، اظهار کرد: با هنر نگاه انسان‌ها نسبت به دنیا و فضای پیرامونی تغییر می‌کند.

وی با قدردانی از تلاش‌های چندساله دانش‌آموز معین علا، خانواده، معلمان، مدیران و مسئولان آموزشی برای کسب رتبه برتر تک‌رقمی، تاکید کرد: نخبگان و دانش‌آموزان برتر کنکور سرمایه‌های بزرگی هستند که در آینده ایران ایفای نقش می‌کنند بنابراین باید افکار ناب‌شان در مسیر درست به بالندگی و باروری برسد.

قاسمی یادآور شد: نخبگان جامعه شخصیت‌های علمی هستند که صدها نفر به واسطه آنها رشد می‌یابد و با استفاده از روش‌های درست می‌توانند یک کشور را مدیریت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد افراد دارای رتبه‌های دو رقمی و سه‌ رقمی کنکور سراسری مازندران در دست نیست، اظهار کرد: با اعلام رسمی سازمان سنجش و آموزش کشور این موضوع رسانه‌ای می‌شود.

وی در پایان گفت: امسال 9 نفر از دانش‌آموزان مازندرانی در 10 گروه المپیادهای علمی توانستند با کسب رتبه، دانش‌آموزان برتر کشور شوند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =