چهارم و پنجم اسفند هفتمین اجلاس خبرگان رهبری برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین هفتمین اجلاس خبرگان رهبری امسال در حالی در 4 و 5 اسفند برگزار می شود که منوچهر متکی وزیر امور خارجه و سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهمان و سخنرانان ویژه آن هستند.

ششمین اجلاس خبرگان رهبری با وجود اینکه حدود چهار ماه بعد انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد ولی از تاثیر این انتخابات پرحاشیه در امان نماند. امکان تکرار بخشی از حواشی اجلاس قبل در اجلاس آینده می رود. 

عدم شرکت دبیر مجلس خبرگان رهبری در اجلاس ششم
آیت الله محمد یزدی با غیبت در ششمین اجلاس خبرگان اولین حاشیه این اجلاس را دامن زد. علی رغم اینکه سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری بیماری وی را دلیل غیبت یزدی اعلام کرد ولی شایعه مخالفت یزدی با دیدگاه های هاشمی رفسنجانی یعنی رییس مجلس خبرگان رهبری از سوی بسیاری از رسانه های دو جناح دلیل عدم حضور یزدی در این اجلاس بیان شد.

طرح جنجالی «برون رفت از وضعیت فعلی»
علی رغم اینکه طرح برون رفت از وضعیت فعلی آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی که از تریبون نماز جمعه تهران بیان شد شدیدا مورد انتقاد بخشی از جریان های سیاسی قرار گرفت ولی وی مجددا در سخنان افتتاحیه ششمین اجلاس خبرگان رهبری به این طرح با عنوان طرح برخی افراد دلسوز و خیرخواه اشاره کرد. اگر چه هاشمی در مراسم افتتاحیه ششمین اجلاس خبرگان به جزییات این طرح اشاره ای نکرد ولی همچنان با انتقادات شتاب زده قرار گرفت. حملات و انتقاداتی که به رییس مجلس خبرگان شد وی را مجبور کرد در جلسه ای که با اعضای خانه احزاب داشت آنها را بی پاسخ نگذارد. رفسنجانی با اشاره به جنجال آفرینی برخی رسانه ها در مورد سخنانش در اجلاس خبرگان رهبری در خصوص این طرح گفت: «متاسفانه برخی افراد و رسانه ها که خود را در بهشت برین می بینند شتابزده در خصوص این اظهارات عکس العمل نشان دادند ولی باید متذکر شوم افرادی دلسوز در مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد دهنده این طرح به اینجانب بودند که مورد موافقت بنده نیز قرار گرفت و قرار است نتایج آن به زودی در دیداری که با آنان خواهم داشت مورد بحث قرار گیرد». با وجود اینکه این طرح ارتباطی به اعضای مجلس خبرگان نداشت برخی رسانه ها با انتشار مصاحبه های هدفمند از اعضای خبرگان رهبری به دنبال القای این مسئله بودند که اعضای این مجلس از طرح هاشمی باخبر نبوده و نیز مخالف وجود مشکلات در کشور هستند.

ضیافت هاشمی
هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری در پایان اولین روز ششمین اجلاس خبرگان رهبری ضیافت شامی ترتیب داد تا از این فرصت برای بیان شفاف دیدگاه ها و مواضع خود در یک جلسه غیرعلنی استفاده کند. اگرچه به طور رسمی مطلبی از این ضیافت و سخنانی که هاشمی به زبان آورد منتشر نشد ولی آیت الله کعبی نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان در گفت و گویی آن را این چنین توصیف کرد: در این ضیافت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی 45 دقیقه سعی کردند به گلایه‌های اعضای خبرگان پاسخ دهند ولی در روز دوم اجلاس شاهد بودیم که اعضای خبرگان در نطق‌های خود اظهار داشتند که از پاسخ‌های رئیس مجلس خبرگان قانع نشدند.

غیبت هاشمی هنگام قرائت بیانیه
این اجلاس که با سخنرانی علی اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم افتتاحیه آغاز شد آخرین حاشیه را هنگامی به خود دید که رییس مجلس خبرگان رهبری در زمان قرائت بیانیه 9 ماده ای اختتامیه اجلاس غیبت داشت. غیبت رییس مجلس خبرگان شایعاتی مبنی بر مخالفت هاشمی رفسنجانی با برخی بندهای این بیانیه که گفته می شد از سوی دبیرخانه خبرگان که ریاست آن بر عهده محمد یزدی است تنظیم شد، دامن زد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =