رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که یکی از برنامه هایم برای نام نویسی در انتخابات ریاست جمهوری، حل مسأله هسته ای بود، گفت: خدا را شکر که آن آرزوی من و اکثریت مردم ایران محقق شد.

به گزارش خبرآنلاين، به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی چهارشنبه در دیدار رییس، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، با ابراز امیدواری برای استفاده درست کشور از فضای جدید و زلزله ای سیاسی که ایران با توافق هسته ای در جهان ایجاد کرده، گفت: موافقان و مخالفان توافق در مناظره های سیاسی دنیا بر توانایی های ایران تأکید می کنند که این حقیقت کشور است.

وی به تلاش امپراطوری رسانه ای و لابی صهیونیست ها برای شکست توافق اخیر اشاره کرد و گفت: همه باید هوشیار باشیم تا مزاحمان در مسیر عقلانیت سیاسی ایران مانع تراشی نکنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره رفتار و گفتار مانع تراشان، گفت: یک اقلیت محدود با تریبون و زبان حرف می زنند که اگر انتقاد باشد، خوب است، اما می بینید که رویکرد آنها تخریبی است.

وی در ادامه به تشریح اوضاع دانشگاه ها در سال های اول پیروزی انقلاب پرداخت و گفت: یکی از مشکلات ما صف طولانی پشت کنکوری ها بود که جوانان، خانواده ها و جامعه را افسرده می کرد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با یادآوری مباحث مسؤولین آن سال ها برای حل این مسأله، گفت: به این نتیجه رسیدیم که باید به اقیانوس مردم تکیه کنیم، اما فضای جامعه، تقویت بخش خصوصی، مخصوصاً در مسایل آموزشی را نمی پسندید.

وی، با بیان خاطره جلسه خویش با امام(ره) برای تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وقتی کمی توضیح دادم، پسندیدند و گفتند بروید شروع کنید و من هم حمایت می کنم که علاوه بر حمایت های معنوی، یک میلیون کمک کردند که بسیار با برکت بود.

رییس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، پس از توضیح سیر تدریجی تأسیس و توسعه واحدهای این دانشگاه در سراسر کشور، به شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: نیاز آن روزهای جامعه در مقاطع کاردانی و کارشناسی، امروز به مقاطع عالی رسیده که ذات تحصیل در این مقاطع تحقیق و پژوهش است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز خرسندی از وجود شخصیت های علمی ارزشمند ایرانی در داخل و خارج، به بیان مصادیقی از دانشمندان ایرانی پرداخت و گفت: ایرانی های خوش استعداد، با تمدنی دو سه هزار ساله، به شکل طبیعی رشد علمی دارند و تازه ترین نمونه آن تیم دیپلماسی ما هستند که در مقابل بزرگان دیپلماسی شش قدرت جهانی، از حق ایران دفاع کردند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استعدادهای درخشان را محدود به مردان ایرانی ندانست و گفت: زنان ایرانی هم پس از انقلاب ثابت کرده اند که اگر به آنان میدان بدهند و با بهانه های افراطی، مانع تراشی نکنند، می توانند پا به پای مردان در علم و دانش کار کنند.

وی گفت: اگر مدیریت کشور عاقلانه باشد، ایران ظرفیت این را دارد که در زمانی کوتاه، تمام فارغ التحصیلان را مشغول به کار کند.

هاشمی رفسنجانی به 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: مجموعه اینها با عنوان 'ساها' در فضای مجازی در خدمت محققان و پژوهشگران است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بومی گزینی را ویژگی ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی برای مردم همه نقاط کشور خواند و گفت: خانواده ها با خیال راحت و خاطری جمع، فرزندان و به خصوص دختران خود را به تحصیل می فرستند.

وی به برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی برای تأسیس پژوهشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: تحقیقات برای جامعه مهم است تا مباحث تئوریک را به مرحله کاربردی برسانند که علاوه بر کمک به کشور، سطح دانشگاه را بالا می برد.

هاشمی رفسنجانی به امتیازات ایران در مقایسه با دیگر کشورها اشاره کرد و گفت: در دنیا دو سه کشور مثل ایران هستند که دارای کلکسیونی از همه منابع طبیعی هستند.

رییس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، با برشمردن ویژگی های جغرافیایی ایران در منطقه راهبردی دنیا و خاورمیانه، گفت: می توانیم با سیاست خارجی عاقلانه و پرهیز از شعارهای افراطی، از آسمان و دریا و خاک کشور برای عبور و مرور هواپیماها، خطوط انتقال انرژی و خطوط ارتباطی درآمدزایی کنیم.

وی به برنامه های دولت خویش در دوران سازندگی و اشتیاق همسایگان شمال و جنوب در جهت همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: ذره ذره خاک ایران و دریاهای کشور در شمال و جنوب، بسیار ارزشمند هستند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بر شمردن امتیازات بنادر جنوبی ایران، گفت: سواحل جنوبی کشور ظرفیت خلق و تقویت یک تمدن را با همه نیازهای امروز بشری دارند و نیاز به برنامه ریزی است.

هاشمی رفسنجانی کم آبی را مشکل امروز و آینده کشور دانست و با اشاره به طرح های تجربه شده دنیا، گفت: قشر دانشگاهی و دانشجویان باید با تحقیق و پژوهش، نکات مثبت و منفی دستگاه های آب شیرین کن را بررسی و از بهترین ها در کشور استفاده کنند.

رییس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، مهندسی کردن و تجاری سازی طرح های به پایلوت رسیده دانشگاه ها را برای کشور مهم خواند و گفت: دانشگاه آزاد، سیستم مالی تولید انبوه طرح های مفید را آماده و با امکاناتی که فراهم کرده، موقعیتی مناسب برای گسترش طرح ها و ایجاد تحول است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =