سرپرست اداره کل امور کتابخانه های استان زنجان از نشست به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده با عنوان ' کتاب خوان' در این استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، ایرج صادقی افزود: کتاب خوان عنوان نشست هایی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب برگزار می شود.

وی یادآوری کرد: این جلسه در فضایی صمیمی تلاش دارد تجربیات مطالعاتی افراد کتابخوان را برای سایر علاقه مندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک گذارد.
صادقی با اشاره به اینکه ثبت نام برای معرفی کتاب در این نشست از روز چهارشنبه 31 تیر آغاز شده است، ابراز کرد: علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام معرفی کتاب در این نشست ها می توانند به سایت اداره کل کتابخانه های عمومی استان زنجان به نشانی www.zanjanpl.ir مراجعه کنند.

وی آشنایی عموم مردم با نحوه و چرایی مطالعه به عنوان گام مهم درتوسعه فرهنگ مطالعه، ایجاد احساس نیاز به مطالعه و فرهنگ سازی این امر، نیازسنجی ذائقه مطالعاتی و بهبود نگرش عموم مردم و کیفیت سبک زندگی ایشان در اثر مطالعات هدفمند و کاربردی را از جمله سیاست های طرح کتابخوان ذکر کرد.

سرپرست اداره کل امور کتابخانه های استان زنجان اهداف دیگر از برگزاری این نشست ها را برپایی نهضتی در مسیر رشد و ترویج فرهنگ کتابخوانی در سراسر کشور بیان کرد و گفت: اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، معرفی کتاب های مفید و کاربردی، آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب و ارتقا و توانمندسازی کتابداران از طریق مطالعه از اهداف دیگر تعیین شده در این بخش است.

وی یادآوری کرد: پیش از این نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده 'کتاب خوان' در روزهای 27 خرداد، چهارم و سی و یکم تیر در استان های تهران ، قم و گلستان برگزار شده است. صادقی افزود: در هر جلسه نشست کتابخوان، 12 عنوان کتاب در موضوعات مختلف معرفی می شود که بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این جلسات در روزهای 14 هرماه با حضور علاقه مندان در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی واقع در خیابان سعدی وسط برگزار خواهد شد. سلسله نشست به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده 'کتاب خوان' عصر چهارشنبه 14 مرداد با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه، اساتید کتابداری و فعالان حوزه کتاب در محل سالن اجتماعات کتابخانه عمومی سهروردی زنجان برگزار می شود.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =