مهر نوشت:

کرج - هجوم موج شدید ریزگردها به آسمان کرج باعث کاهش افق دید تا ۳۰۰ متر شده است و در حال حاضر هوا در وضعیت بسیار ناسالم قرار گرفته است.

از عصر امروز یکشنبه بار دیگر گرد و خاک مهمان آسمان کرج شد با گذشت چند ساعت میزان غلظت ریزگردها به قدری افزایش یافته که شهروندان را با مشکل مواجه کرد طبق پیش بینی سازمان هواشناسی این وضعیت تا فردا ادامه دارد.

منصور رحمانیان مدیرکل اداره کل هواشناسی استان در گفتگو با خبرنگار مهر منشاء گرد و خاک حال حاضر را محلی دانست و اظهار کرد: این گرد و غبار ناشی از پدیده خشکسالی است.

رحمانیان در ادامه کانون پدیده گرد و خاک را جنوب شهرستان های نظرآباد و ساوجبلاغ، دشت های قزوین، تاکستان و فرودگاه امام (ره) اعلام کرد.

طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی استان، غلظت آلایندگی ناشی از پدیده گرد و غبار در قسمت های جنوبی استان مانند شهرستان اشتهارد، ماهدشت، محمدشهر و نظرآباد بیشتر از سایر مناطق خواهد بود و وزش باد شدید در بخش های جنوبی و مرکزی استان امشب و فردا ادامه خواهد داشت.

وضعیت هوا در شهرستان نظرآباد بسیار ناسالم است

اداره کل هواشناسی استان برای ارتفاعات طالقان، دیزین و کندوان بارش پراکنده و همچنین برای مناطق کوهستانی بارندگی را پیش بینی کرد که سبب آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد خودروها خواهد شد.

در ادامه امید رضا تونی رئیس مرکز نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست البرز در گفتگو با مهر با اشاره به وضعیت کیفی هوا در برخی شهرستان های استان، گفت: شاخص کیفیت هوا در کرج تا ساعت ۲۰ امشب به ۱۶۵ رسید و شرایط هوا در وضعیت ناسالم قرار داشت، بعد از ساعت ۲۰ امشب شاخص کیفیت هوا به ۲۵۲ رسید و در حال حاضر وضعیت هوا بسیار ناسالم است.

تونی در ادامه شاخص کیفیت هوا در شهرستان هشتگرد را تا ساعت ۲۰ امشب ۱۹۰ اعلام کرد و گفت: شرایط هوا به وضعیت ناسالم رسید بعد از ساعت ۲۰ امشب شاخص کیفیت هوا در این شهرستان به ۱۵۰ رسید و شرایط در حال حاضر ناسالم است.

رییس مرکز نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست البرز در پایان به وضعیت کیفی هوا در شهرستان نظرآباد اشاره کرد و افزود: تا ساعت ۲۰ امشب شاخص کیفیت هوا به ۲۴۰ رسید و شرایط هوا بسیار ناسالم بود بعد از ساعت ۲۰ شاخص کیفیت هوا به ۲۱۵ رسید و در حال حاضر شرایط هوا در این شهرستان بسیار ناسالم است.

در سه ماهه نخست سال جاری تعداد روزهای گرد و خاکی استان البرز نسبت به سال گذشته افزایش محسوسی داشته است در پی خشکسالی سال های اخیر و برداشت بی رویه از منابع آبی، ۵۰ هزار هکتار از دشت اشتهارد در جنوب استان دچار فرسایش شدید بادی شده که خطری برای محیط زیست شکننده استان محسوب می شود.

با توجه به اینکه وضعیت هوا در شرایط بسیار ناسالمی قرار دارد گروه های حساس از تردد غیر اضطراری در سطح استان خودداری کنند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    1 0
    کلی از خوزستانی ها برای فرار از گرد و غبار به کرج مهاجرت کردن.....این طنز تلخ روزگاره
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    2 0
    دستتون درد نکنه، همه باغ ها رو خوشکوندین و به جاش آپارتمان سبز کردین، تحویل بگیرین
  • بی نام A1 ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    1 0
    البته عکس مال پل نادری اهوازه