بودجه 170میلیارد تومانی برگزاری انتخابات الکترونیک/احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی در 9 کلان شهر

تسنیم نوشت:

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ، از برگزاری جلسات مشترک کارشناسان وزارت کشور و شورای نگهبان برای بررسی نحوه برگزاری الکترونیکی انتخابات اسفندماه خبر داد و گفت:‌ وزیر کشور در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در شورای نگهبان حاضر شدند و درباره کم و کیف برگزاری الکترونیکی انتخابات توضیح دادند.

وی افزود: در این جلسه بنده و آقای مقیمی هم حضور داشتیم و به سوالات اعضای محترم شورای نگهبان پاسخ دادیم و برنامه‌های خود را نیز ارائه دادیم.

سخنگوی وزارت کشور با بیان این مطلب که اعضای شورای نگهبان مخالف برگزاری الکترونیکی انتخابات نیستند و انتظارشان این است که نظارت به صورت کامل بر آن صورت گیرد، اظهار داشت: بعضا مشاهده شده که برخی از سایت‌ها عنوان کردند که شورای نگهبان مخالف برگزاری الکترونیکی انتخابات است درحالی که چنین نیست؛ آنها موافق شفاف‌سازی انتخابات هستند و این حق را دارند که نسبت به نظارت خود بر انتخابات دغدغه داشته باشند.

امیری همچنین بودجه تصویب شده در هیئت دولت برای برگزاری الکترونیکی انتخابات را 170 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: تا زمانی که بررسی‌ها برای چگونگی برگزاری الکترونیکی انتخابت به نتیجه نرسد، نمی‌توان تعیین کرد که چه میزان از نحوه رای‌گیری از مردم در انتخابات مکانیزه خواهد بود؛ بنابراین باید صبر کنیم ببینیم بررسی کارشناسان در این زمینه به کجا خواهد رسید.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان نيز از برگزاری امکان الکرونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره دهم در بیش از 9 شهر کشور خبر داد و گفت: هنوز صحبت‌هایی پیرامون این موضوع نشده است، بنابراین اگر وزرات کشور بتواند همان زمینه‌هایی را که برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در 9 کلانشهر فراهم کرده است را فراهم کند، امکان برگزاری انتخابات الکترونیکی در بیش از 9 شهر کشور نیز وجود دارد.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه اگر زمینه‌های برگزاری انتخابات مجلس در دوره دهم به صورت الکترونیکی در بیش از 9 شهر کشور از سوی وزارت کشور فراهم شود، شورای نگهبان نیز آن را مورد بررسی قرار می‌دهد و مانعی از نظر ما وجود ندارد، افزود: در این شرایط می‌بایست مراحل و سازوکارهای آن مانند 9 شهر دیگر، هر چه زودتر و در فرصت مناسب به همراه ریزِ برنامه‌هایش از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان اعلام شود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =