هفتمین گردهم آیی بزرگ تصویر سال که به روال گذشته شامل نمایشگاه بزرگ تصویر سال و جشنواره فیلم است، از اسفند 88 کار خود را آغاز می‌کند.

به گزارش مهر، افتتاحیه نخست این مراسم روز شنبه اول اسفندماه 88 به جشنواره فیلم تصویر اختصاص دارد که با نمایش فیلم "شیرین" عباس کیارستمی که نخستین اکران عمومی آن در ایران به شمار می رود، آغاز می شود.

اکران این فیلم با نمایش پشت صحنه آن، ساخته حمیده رضوی و نشست نقد و بررسی فیلم شیرین با حضور عباس کیارستمی و برخی از عوامل فیلم ازجمله محمدرضا دلپاک طراح صدا و دو منتقد سینما، احمد طالبی نژاد و جواد طوسی همراه است.

اما دومین افتتاحیه مربوط به هفتمین نمایشگاه تصویر سال است که از روز شنبه هشتم اسفند ماه آغاز می شود که آثار تصویری هنرمندان ایرانی در بخش های عکس، کاریکاتور و گرافیک در تمامی فضاهای نمایشگاهی خانه هنرمندان ایران ازجمله چهار سالن جدیدالاحداث به نمایش در خواهند آمد.

در هفتمین دوره برگزاری "تصویرسال" آثار بیش از 1600هنرمند در بخش‌های عکس، گرافیک، کاریکاتور و فیلم به دبیرخانه ارسال شده که از این بین، تعداد 421 اثر مربوط به جشنواره فیلم تصویر بوده که در بخش جوان، از مجموع 126 فیلم، تعداد 47 فیلم و در بخش آزاد از مجموع 295 فیلم، تعداد 207 فیلم برای نمایش انتخاب شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =