علی بابایی سرپرست شهرداری کرمان شد/رئیس شورای شهر:شهردار به سرعت انتخاب می شود

علی بابایی سرپرست شهرداری کرمان شد.

رضا عبادی زاده-خبرآنلاین: جلسه فوق العاده شورای شهر کرمان برای تصمیم گیری درمورد موافقت و یا رد استعفای سیف الهی، شهردار کرمان از ساعت 6:30 صبح امروز تشکیل شد و تا ساعت 8:45 دقیقه به طول انجامید. جلسه ای که برخلاف رویه معمول در ساعات اولیه صبح برگزار شد که مایه تعجب خبرنگاران شده بود.

خروجی این جلسه موافقت با استعفای سیف الهی و انتخاب بابایی به عنوان سرپرست شهرداری کرمان بود.

سیف الهی سال 92 با 14 رای مجددا به عنوان شهردار کرمان انتخاب شده بود و امروز 13 نفر از اعضای شورای شهر با استعفای او موافقت کردند.

از 15 عضو  شورای شهر، 2 عضو غایب بودند. یاسین پنجعلی زاده و علی منصوری بدلیل اینکه در کرمان حضور نداشتند در این جلسه شرکت نکردند اما به مشرفی یکی از اعضای شورا وکالت داده بودند تا از طرف آن ها رای دهد. لازم به ذکر است چنین چیزی در قانون شوراهای اسلامی دیده نشده است.

این جلسه بنا به تصمیم اعضای شورای شهر غیر علنی تشکیل شد.

پس از پایان جلسه کمال جوانمرد سخنگوی شورای شهر کرمان با اشاره به موافقت اعضای شورای شهر با استعفای سیف الهی به خبرآنلاین گفت: در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر کرمان؛ علی بابایی، معاون خدمات شهری به عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب شد.

ماه بانو معصوم زاده دیگر عضو شورای شهر کرمان هم به خبرآنلاین گفت: آقای بابایی با اکثریت آرا انتخاب شدند.

حجت الاسلام ربانی دیگر عضو شورای شهر هم به خبرآنلاین گفت: مدت زمان سرپرستی آقای بابایی مشخص نیست. او همچنین بابایی را یکی از گزینه های شورای شهر کرمان برای شهرداری کرمان عنوان کرد.

فتح الله مویدی رئیس شورای شهر کرمان هم به خبرآنلاین گفت: از زحمات اقای سیف الهی تشکر می کنیم اما بدلیل اینکه ایشان برای دومین بار بود که استعفا می کرد با استعفای او موافقت کردیم تا پروژه های شهری روی زمین نماند. وی افزود: در اسرع وقت شهردار جدید را انتخاب می کنیم.

رئیس شورای شهر کرمان احتمال انتخاب یکی از اعضای شورای شهر را به سمت شهردار کرمان رد نکرد و اظهار داشت: از همه مردم و کارشناسان می خواهیم گزینه های مورنظر را به شورای شهر معرفی کنند. چرا که با توجه به اینکه تنها 2 سال دیگر باقی مانده است باید کسی به عنوان شهردار انتخاب شود که بتواند پروژه های شهرداری را ادامه دهد و توانایی هایش کمتر از آقای سیف الهی نباشد.

شورای شهر کرمان سه ماه زمان دارد تا شهردار جدید را معرفی کند که با توجه به گفته های برخی از اعضا به نظر می رسد پیش از اتمام فرصت سه ماهه شهردار معرفی شود.

گفتنی است بابایی سرپرست جدید شهرداری کرمان پیش از این قائم مقام سیف الهی شهردار مستعفی بوده است.

از نکات حاشیه ای جلسه امروز، سکوت محض شورای شهر بود که بدلیل غیر علنی بودن، تمامی راه های خروج صدا از جلسه بسته شده بود و فقط هنگام صرف کله پاچه توسط اعضای شورای شهر بود که صدای به هم خوردن قاشق و ظرف، سکوت خانه شهر را شکست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =