واحد اپیدمیولوژیک تحت پوشش سل و بروسلوز در شهرستان قزوین دارای گواهی بهداشتی یکساله می باشند.

به گزارش خبرآنلاین استان قزوین به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی استان قزوین مسئول واحد مبارزه با بیماری های مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت : از مجموع 83 واحد گاو داری شیری واقع در شهرستان قزوین ، باتوجه به رعایت ضوابط قرنطینه و نکات بهداشتی توسط دامداریها ، همچنین سابقه پاک بودن گله در دوره های متوالی ، به 20 واحد از این گاوداری ها ، گواهی بهداشتی یک ساله اعطا شد.

دکتر رضا پارسامهر افزود: در سه ماهه ابتدای سال جاری ، 5هزار و727 راس گاو و گوساله تحت پوشش تست سل قرار گرفته اند که از این بین تنها 3 راس به عنوان رآکتور سل شناسایی شده و جهت حذف ، به کشتارگاه صنعتی منتقل گردید. همچنین در همین زمان تعداد 2هزارو162 راس گاو شیری نیز تحت پوشش تست بروسلوز قرار گرفتند که از این بین 2 راس دام به عنوان رآکتور مثبت برای حذف و کشتار ، به کشتارگاه منتقل گردید.
وی در خصوص پایش بیماری مشمشه افزود: از مجموع 12 واحد نگهداری و پرورش اسب موجود در شهرستان ؛ 10 جایگاه پرورش ونگهداری اسب بررسی و تا کنون 144 راس اسب تحت پوشش تست مالئیناسیون قرار گرفته است و علایمی دال بر وجود بیماری در منطقه مشاهده نشده است.
لازم به ذکر است بیماریهای سل ،بروسلوز ومشمشه جزء بیماری های مشترک بین انسان و دام بوده و بسیار خطرناک می باشند . که در همین راستاواحد مبارزه با بیماریهای مشترک اداره دامپزشکی شهرستان قزوین برای پیشگیری ، کنترل و جلوگیری از گسترش آنها هر سال ، در دو نوبت اقدام به تست می نماید .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =