ایلنا نوشت:
حمزه شکیب با بیان اینکه توسعه مترو از جمله اولویتهای حملونقلی در تهران است ادامه داد: در حال حاضر 6 درصد از سهم حملونقل عمومی کل تهران توسط مترو صورت میگیرد که قصد داریم تا طی یک افق 10 ساله، سهم استفاده از مترو در حملونقل عمومی را به 30 درصد برسانیم.
شکیب در مورد میزان اعتبارات تخصیص یافته توسط شهرداری تهران رای مترو یادآور شد: برای سال آینده 860میلیارد تومان جهت توسعه مترو اختصاص داده ایم که از این رقم مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان جهت بازپرداخت وامها اختصاص پیدا میکند؛ همچنین 10 میلیارد تومان نیز از محل فروش آرم طرح ترافیک به متروی تهران اختصاص پیدا میکند.
شکیب در ادامه احتمال افزایش نرخ بلیط مترو واتوبوس گفت: چنانچه دولت سهم یک سوم خود را مانند سالجاری، در سال آینده نیز پرداخت نکنند چارهای جز افزایش سهم یک سوم مردم در پرداخت یارانه بلیط مترو را نداریم و ناچار هستیم که یک سوم سهم مردم را از مردم دریافت کنیم. او در ادامه از نمایندگان مجلس تقاضا کرد تا در بودجه سال آینده سهم کافی برای پرداختیهای دولت به مترو و حملونقل عمومی اختصاص دهد.
به گفته شکیب هزینههایی که برای بخش بهره برداری توسط دولت و شهرداری پیشبینی شده 108 میلیارد تومان است که با احتساب 54 میلیارد تومان باید توسط دولت و مابقی توسط شهرداری تامین شود و معادل همین میزان هم مردم باید بپردازند اما باید صبر کنیم تا ببینیم چه میزان از تعهدات خود را عملیاتی میکنند. او افزود: چنانچه دولت یارانههای خود را پرداخت نکنند مجبور به افزایش بلیط مترو میشویم.
او در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا که آیا اجرای قانون هدفمند کردن یارانهها تاثیری در هزینه تمام شده سفرهای حملونقلی و افزایش قیمت بلیطها داشته یا نه خاطرنشان کرد: در حال حاضر تبصرهای گذاشته ایم تا اگر یارانهها روی هزینههای جاری و قیمت سفر شهروندان تاثیر گذار باشد شهرداری بتواند مجددا لایحهای به شورای شهر پیشنهاد دهد تا نرخهای جدید براساس ان تصویب شود.
نظر شما