استانداری گیلان: توسعه ی بندر کاسپین در رونق تجارت در گیلان نقش مؤثری خواهد داشت.

نشست هیئت مدیره ی سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی با حضور استاندار گیلان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان در این نشست در مورد پیشنهادات سرمایه گذاران برای مشارکت در ساخت اسکله های بندرکاسپین بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد.
دکتر نجفی در این نشست با اشاره به بازدید رئیس جمهور از این بندر در سفر به گیلان گفت : توسعه ی بندر کاسپین در رونق تجارت در گیلان نقش مؤثری خواهد داشت.
مسرور مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز گفت : آمادگی داریم تا با استفاده از توان بخش خصوصی در خصوص ساخت این پروژه ی مهم که حلقه ی تکمیل کننده زیر ساختهای ترانزیتی شمال کشور در جهت فعال سازی کریدورهای بین المللی است اقدام کنیم.
گفتنی است : عملیات اجرایی ساخت نخستین پست اسکله مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی، خرداد ماه با حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، استاندار و نمایندگان گیلان و مسوولان کشوری و لشکری آغاز شد.
این بندر با 22 پست اسکله و ظرفیت 15 میلیون تن در یک شیفت کاری بزرگترین بندر ایران در دریای خزرو از نوع بنادر نسل سوم با تکنولوژی مدرن و امکانات دریایی مدرن با محوطه ا ی وسیع که می تواند خدمات لجستیکی مثل انبارداری ، فرآوری ، توزیع کالا و همچنین ایجاد صنایع دریایی کشتی سازی و فعالیتهای که می تواند ارزش افزوده برای کالا بوجود آورد ایجاد نماید.
مجتمع بندری در حال احداث کاسپین در منطقه آزاد انزلی و در مسیر کریدور شمال - جنوب که به کریدور نستراک معروف است واقع شده است . این کریدور بعنوان کریدور حمل ونقل بین المللی بین اروپا- آسیا که بندر هیلسینکی در فنلاند و شمال اروپا را از طریق روسیه به شمال ایران و از طریق بنادر جنوب به بنادر خلیج فارس و از آنحا به هند و و بنادر شرق و جنوب آسیا متصل می کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =