مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به زودی به پایگاه های هوایی ترکیه خواهند رسید و جنگی فراگیر علیه گروه تروریستی داعش به زودی آغاز خواهد شد.

وب سایت شبکه خبری العربیه به نقل از وزیر خارجه ترکیه مدعی شد که این کشور با آمریکا جنگی فراگیر را علیه داعش آغاز خواهد کرد.

ترکیه اواخر ماه گذشته به طور رسمی با استفاده جنگنده های ائتلاف بین الملل به رهبری آمریکا از پایگاه های هوایی اش برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش، موافقت کرده بود.

چاووش اغلو چهارشنبه 5 اوت در مصاحبه با تلویزیون دولتی ترکیه گفت: «در چارچوب توافقمان با ایالات متحده آمریکا، پیشرفت هایی حاصل کردیم و پایگاه هایمان از جمله پایگاه هوایی انجرلیک را در اختیار جنگنده هایشان قرار دادیم.»

وزیر امور خارجه ترکیه که در سفری به مالزی رفته است، افزود: «جنگنده ها و هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به زودی خواهند رسید و با همراه یکدیگر جنگی فراگیر علیه داعش آغاز خواهیم کرد.»

جنگنده های ترکیه 24 ژوئیه برای نخستین بار مواضع گروه داعش را در شمال سوریه بمباران کردند. این اقدام پس از ان صورت گرفت که انفجاری انتحاری در شهر کرد نشین سوروچ در جنوب ترکیه، به کشته شدن دستکم 32 تن انجامید. آنکارا گروه داعش را به دست داشتن در این حمله انتحاری متهم می کند.

پس از ان یک مقام وزارت امور خارجه ترکیه روز چهارشنبه 29 ژوئیه گفت که ترکیه با امضای رسمی یک قرارداد با ایالات متحده آمریکا، پایگاه هوایی اینجرلیک را در اختیار نیروهای ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا قرار داده است.

علاوه بر مواضع داعش، جنگنده های ترکیه مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک را نیز در شمال عراق و جنوب شرق ترکیه بمباران می کنند. نیروهای این گروه کُرد دولت ترکیه را به چشم پوشی از فعالیت های گروه داعش و حتی کمک به آن متهم می کنند. از این رو حملاتی علیه نیروهای امنیتی ترکیه آغاز کردند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    8 20
    بر پدر دروغگو لعنت بازم یه نمایش دیگه