روزنامه قانون نامه سرگشاده ای از صادق زیباکلام به رئیس جمهور درباره توقیف هفته نامه 9 دی به این شرح منتشر کرد:

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست جمهوری اسلامی ایران خلدا... ملکه
     با سلام و تحیات،دو روز پيش هفته نامه ۹دی به مدیرمسئولی جناب حجت الاسلام حمید رسایی با رای هیات نظارت برمطبوعات بسته شد.ظاهرا بخشی ازدلیل این تصمیم(ونه همه آن) مخالفت «۹دی» باتوافق هسته ای وین می بوده واستناد به دستورالعمل جدید شورایعالی امنیت ملی که ماه پیش و در بحبوحه مذاکرات وین خطاب به مطبوعات صادر شده است.بنده درخصوص این دستورالعمل و اساسا نفس مجاز و یا برعکس غیرمجاز دانستن شورایعالی امنیت ملی مبنی برورود مطبوعات و رسانه های کشور به موضوعات کلان ملی یکی دونکته را می خواستم به عرض برسانم.یقینا حضرتعالی به عنوان ریاست آن شورا دستورالعمل صادره را ملاحظه فرموده اند.املاء و انشاء این دستورالعمل آنقدرکلی،کشدار، مبهم، چند پهلو و قابل تفسیراست که به استناد بندهای مختلف آن، «9دی» که جای خود دارد حتی روزنامه سخنگوی دولت یعنی «ایران» را هم هیات نظارت بر مطبوعات و یا«دادسرای‌فرهنگ و رسانه» می تواند تعطیل کند. دستورالعمل مستقیما نمی‌گوید مطبوعات علیه هسته ای یا توافق حق ندارند اظهار‌نظر کنند.


اما آنقدرمطبوعات را«ملتزم» به رعایت این بند و آن یکی؛  رعایت«خطوط کلی نظام»، «وحدت ملی»، «خطوط‌قرمز»، «امنیت‌ملي»، «ناامید‌كردن مردم»، « برهم نریختن وحدت کلمه»، «حفظ روحیه ملی و مقاومت مردم» و... می‌نماید که نویسنده نگون‌بخت به جزآنکه در منقبت تصمیمات و سیاست های هسته ای دولت هر چیزدیگری بنویسد، حد اقل یکی ازبندهای سیاست های مصوبه«شورایعالی امنیت ملی» را نقض کرده و می توان به استناد آن روزنامه اش را تعطیل کرد یا علیه خودش به اتهام«تشویش اذهان عمومی»، «تبلیغ‌علیه‌نظام»، «فعالیت‌علیه نظام» ویا حتی هولناک‌ترازهمه « اقدام علیه امنیت ملی» اعلام جرم نمود.


متاسفانه در مملکت ما دیواری هم از دیوار مطبوعات و اهل قلم کوتاه‌ترنیست و باشاره ای روزنامه ای با ده‌ها ابواب جمعی تعطیل می‌شود.همه پزما درباره دولت علیه جنابعالی آن بود که شما بر خلاف سلف‌تان که اجازه ا برازهیچ اظهار نظری را که درجهت تایید و تصدیق سیاست‌های هسته ای کشور نمی بود را نمی داد،جنابعالی بنا ندارید این‌گونه عمل نمایید.گیریم که «۹دی»مطالب کذب یا خلافی را به توافق وین و یا اعضاء تیم مذاکره کننده نسبت داده باشد.مگر صدا و سیما آن همه بی مهری،غرض ورزی،جهت گیری های مغرضانه علیه مذاکرات هسته‌ای نكرد؟مگر صدا و سیما اظهارات مقامات آمریکایی را مستقیم و بدون سانسورو مسئولین خودمان را ناقص،غلط و تحریف شده پخش نكرد؟ کاش می دیدید درآن اوج التهاب روزهای آخر مذاکرات وین مردم چقدر به صدا و سیمای ملي گوش و چشم بسته بودند و چقدر به شبکه های به اصطلاح«بیگانه».«آنجا که عقاب پربریزد از پشه لاغری چی خیزد».وقتی اعتبارروایت صدا و سیما از هسته ای در نزد مردم آنقدرپایین آمده، تصورمی کنید چند نفر به «۹دی» توجه و استناد می‌کنند؟بیش از 10 سال صدا و سیما شبانه روز تبلیغ کرد که هسته‌ای چه هست و چه هست.اما شورواشتیاقی که مردم برای حل مسئله هسته ای نشان دادند،آیا غیرازاین حکایت می کرد که مردم خیلی هم آن تبلیغات 10ساله درخصوص ضرورت و حیاتی بودن هسته ای برای کشور را باور نکرده بودند.

آخرین نکته ای که پیرامون امکان(یا عدم امکان) اظهار نظردرخصوص فعالیت های هسته ای کشوردر کل و توافق هسته ای در جزء خواستم به محضر شریف‌تان برسانم درباب درستی یا نادرستی این امکان است.جناب آقای رئیس،تجربه ۳۶ ساله بعد از انقلاب حکایت از آن دارد که هرگاه اجازه اظهار نظر از مردم و نخبگان کشور سلب شده و نظام صرفا اراده و خواست خودش را اعمال كرده، حاصل کارچندان مشعشع و تابناک در نیامده است. اشغال سفارت آمریکا در۱۳ آبان ۵۸،گروگانگیری دیپلمات های آمریکایی به مدت ۴۴۴ روز و یا ۸ سال جنگ با عراق ازجمله مواردی بودند که همچون پرونده هسته ای از ۸۲ تا ۹۲،  به جز نظر رسمی اجازه هیچ اظهارنظر دیگری داده نشد. امروز اما در خصوص آنها به تدریج پرسش‌هایی به وجود آمده اند که با صرف بی اعتنایی محو نمی شوند.اینکه بعد از ۲۷ سال تازه اما و اگر هایی پیرامون درستی پذیرش ۵۹۸ مطرح شده اند و برخی از فرماندهان نظامی مسئولین غیر نظامی را متهم می کنند که نمی بایستی شتاب در پایان دادن به جنگ می کردند،  و متقابلا مسئولین دیگرریشه این پرسش‌ها را تسویه حساب های سیاسی می دانند تا دغدغه هایی از روی صداقت،و حرف و حدیث های دیگری که منظم  هم در حال افزایش اند حکایت ازاین می کند که اگردر دوران جنگ اجازه داده می شد که به جز نظر رسمی نظرات دیگری هم در خصوص ابعاد مختلف جنگ مطرح می شد امروز شاهد چنین حدس و گمانه زنی‌هایی نمی شدیم.ایضا در مورد درستی اشغال سفارت آمریکا و به گروگان گرفتن کارکنان آن که منجر به وجود آمدن پدیده «آمریکا ستیزی» شد که تا به امروزاز محل منافع ملی مان برای آن هزینه کرده ایم.شاید اگر در تمامی این موارد و موارد دیگر مسئولین اجازه می دادند که در کنار نظر رسمی دیگران هم می توانستند اظهار نظر كنند کشور ومنافع ملی مان هزینه کمتری متحمل می شدند. جناب آقای رئیس جمهور،امروزهم اگرپاسخی به پرسش های متعددی که در خصوص هسته ای مطرح شده‌اند، از جمله این پرسش مبنایی پیرامون«هزینه - فایده» آن، اینکه در مقابل هزینه های مستقیم و چندین برابرآن هزینه‌های غیرمستقیمی که ظرف ۱۲ سال گذشته برای فعالیت‌های هسته‌ای مان متحمل شده‌ایم دستاورد آن برای کشور کدام بوده، نه این سوالات و ابهامات محو می شوند و نه فراموش.ونه صدورمصوبه شورایعالی امنیت ملی باعث می شود تا این پرسش ها را کان لم یکن بسازد.اجازه ندهید رویکرد اشتباه دولت گذشته مجددا حاکم شود و هسته ایی باز بصورت یک بت بزرگ درآید که به جز تقدیس و پرستش امردیگری در مورد آن جایزتلقی نشود.حضورتیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا درسنا و گنگره آن کشور و ساعت‌ها بحث و گفت‌وگوي جدی، صریح و علنی با مخالفان توافق به صورت زنده دربرابردیدگان میلیونها نفردراطراف واکناف دنیا کدام لطمه را برمنافع ملی آن کشور وارد نمود؟ کدام اسرار نظامی،اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را دراختیار دشمنان آن کشور قرارداد؟

2727

 

کد خبر 443768

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    باسلام تقریبا یه نه نفری نه دی میخوندند.خارج از بحث سیاسی همون بهتر که تعطیل شد حیف پول بیت المال که اینجوری حروم بشه
    • بی نام IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      من هم معتقدم نه دی در تمام ایران 5000 نفر خواننده نداشته ولی توقیف مطبوعات حتی هرزنامه ها هم درست نیست مطبوعات باید بنویسند این مردمند که با نخواندن آنها را توقیف می کنند
    • محسن IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      باید به نگاه مخالف احترام گذاشت نه اینکه ببندینش این میشه دیکتاتوری..... تضمین آینده مثبت کشور در اینه که نگاههای مختلف در کشور زنده باشند در غالب رای مردم و اعتقاداتشون غیر اون خیانت به کشور.... برادر ناآگاهه من
    • بی نام A1 ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      این نشریه از پول بیت المال نبود از محل پول موقوفات بود وای
    • صادق A1 ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      21 64
      ضمن سلام و خسته نباشید به این برادر عزیز این یک موسسه ی دولتی نیست که از پول بیت المال بخواهد هزینه کند
    • سجاد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      شما برو ماهواره تو نگاه کن... چشم و گوش شما خیلی بازه ه ه ه آقای به اصطلاح روشنفکر
    • ابوالفضل A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      94 45
      اگه دوره احمدی نژاد این توقیفها انجام می شد میگفتند آزادی بیان نیست و...اما الان میگی کار خوبی کردند .انصافو رعایت کن در ضمن اگه حتی 9 نفر هم بخونن باید به عقیده همون 9 نفر هم احترام گذاشت
  • ساروی ریکا IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    سلام : رسائی به خاطر اینکه مطرح بشه به نحوی عمل کرده روزنامه ایشان را توقیف کنند و ایشان جنجال به راه بندازه و شاید مخ مردم را زد و توانست رای جمع کنه همه داستان روزنامه و یا بهتر بگویم شب نامه 9 دی همین هست. اما نمی دانند دیگر مردم با این همچی گری سرشان کلاه نمی رود همان یکبار که به امثال شما رای دادند پشیمان هستند
  • مهدی A1 ۰۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    سلام ایشون چون فکر می کنند زیبا کللام هستند باید کلامشون رو درباره هر موضوعی به کار بگیرن؟
    • بی نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      خدا وکیلی بد گفته آقای زیبا کلام؟
  • امیر IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    واقعا راست میگه. یه نفر تو وزارت ارشاد نیست که بیاد بهشون بگه با اینم کارتون بدتر باعث تبلیغ اون روزنامه میشین. چرا توقیق میکنین؟؟ اونا هرچی بیشتر تحلیل بزارن مردم بیشتر اونارو خواهند شناخت. بزارین مردم خودشون انتخاب کنند. متاسفم. روزنامه ای که فک کنم کلا 5 هزار نفر هم نمیخوننش رو توقیف کردین که 5 میلیون نفر براشون سوال ایجاد شه که این دولت با شعار دموکراسی و نقد بستن روزنامه ها این چه کاری بود که کرد. ای کاش رییس جمهور بتونه بعضی هارو توجیح کنه.
    • سجاد A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      12 32
      عزیزم... شما که زیاد روزنامه میخونی باید سوادت خوب باشه... توجیه اینطوریه نه توجیح توجیه شدی
  • ایران RU ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    عالی بود
    • من IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      7 53
      بر فرض مثال که ایراد به بستن روز نامه درست باشد .حرفهای دیگر ایشان در رابطه سیاستهای دیگر مثل جنگ که صد درصد مغلطه است
  • نصیر A1 ۰۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    14 29
    جای این همه نامه فدایت شوم شما که این همه به توافقتون و منفعت آن برای کشور اطمینان دارید بیاین با یکی از منتقدینتوی تلوزیون مناظره کنید با تعظیل کردن 9 دی و باز کردن سفارت انگلیس توی ایران کار درست نمیشه
  • جاوید A1 ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    ای بابا آقای زیبا کلام کو گوش شنوا؟؟؟؟؟؟؟ مردیم از دست این مسئولین ناتوان و نابلد.
  • بی نام A1 ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    59 15
    از آنا که منافع توافق هسته اى کاملا آشکار است نقدهاى مخالف فقط مى تواند منافع آنرا بيشتر نشان دهد
  • 5173 IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    89 16
    زیبا ومنطقی.
  • علی جواهری A1 ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    معلوم نیست جناب زیبا کلام دنبال چه چیزی می باشد و و می خواهد چه چیزی را ثابت کند ایشان به دنبال عوام فریبی و سوء استفاده از موقعیت کشور و مقابله با استکبار ستیزی مردم غیور ایران و باز کردن جای پا برای مستکبرین می باشد بدانید مردم هوشیار هستند و با طناب پوسیده شما و بعضی همفکرانتان به چاه نخواهند افتاد و همه موضعگیریها و بهانه های شما را به دقت رصد خواهند کرد
    • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      29 9
      احتمالا تصمیم گرفتی رشد کنی بالا بری نماینده ای چیزی بشی با این ادبیات استکبار ستیزی ات. 37 ساله خیلی ها با این نردبان استکبارستیزی بالا رفتند و خون مردم را قاتق نونشون کردند.
    • f A1 ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      30 6
      اتفاقا" آقای زیباکلام نکات ریزی بیان کردند و ما مردم آگاه و بیدار را ایشون خوب شناختند این سه سطر آخر که فوق العاده بود را بار دیگر یادداشت می کنم. "حضورتیم مذاکره کننده هسته ای آمریکا در سنا و گنگره آن کشور و ساعت‌ها بحث و گفت‌وگوي جدی، صریح و علنی با مخالفان توافق به صورت زنده دربرابردیدگان میلیونها نفردراطراف واکناف دنیا کدام لطمه را برمنافع ملی آن کشور وارد نمود؟ کدام اسرار نظامی،اطلاعاتی و امنیتی آمریکا را دراختیار دشمنان آن کشور قرارداد؟ " در این 37 سال هر مدیری که بر منصب قدرت نشست، فقط مصلحت ملی را در نظر گرفت و مردم با مشکلات زیاد معیشتی و فرهنگی و ... روبرو شدن هیچ وقت نشد مدیری بیاید با صراحت و به شکل علنی و منطقی گفتگو کند. همه چیز در لفافه و پشت پرده و تعارف بود. لطفا چاپ کنید
  • شيرازي A1 ۰۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    به نوبه خودم از هرچي اصلاح طلبه بدم مي يا چون اين افراد اصلاح طلب دروغگو و جناح باز هستند وحقوق مردم رو پايمال مي كنند
    • بی نام A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      70 5
      ما هم به نوبه خودمون از تماميت خواهان جنگ طلبان مدعياني كه فكر ميكنند از جانب مردم حرف مي زنند و البته همگي صاحب زر زمين و زور رانت هستند بدمون مياد
    • ایرانی A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      55 12
      اصول گرا های مهرورز هنوز پرونده های اختلاصشون روی میزه هااااااا . جناح باز تر از رسایی دیگه تو این کشور داریم مگه ؟؟؟حقوق مردم یعنی توی اون 700 هزار میلیارد دلار که اصول گراها خوردن نبود
    • بدون نام ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      3 0
      تشكر از خبر به خاطر انتشار كامنت اين اقا اينها بايد تو سايتهاي پرمخاطب شناخته بشن
  • جاوید IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    آخه اصلاحات کلا از مخالف بیذاره و میترسه و تحمل رقیب رو نداره .خدا رو شکر که در انتخابمون اشتباه نکردیم .ترس باعث میشه مغز به ضرر خودش عمل کنه .اینجا هم اون بنده خدا ها فکر کردن به رسایی لطمه میزنن در صورتی که اعتبار خودشونو زیر سوال میبرن .حتی زیبا کلام که زیاد عمیق فکر نمیکنن و انرژی هسته ای رو که الان بزرگترین قدرت ما ست رو تشخیص نمیدن متوجه شدن این کار دولت شتباه بود .کجا رفت شعار زنده باد مخالف من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بنده خدا رسایی که چیزی نگفته فقط واقعیتهایی رو که در آینده گریبانمون رو میگیره بیان کرده .
  • بدون نام ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    92 27
    متن بسيار زيباي اقاي زيبا كلام كاملا درست است اما گاهي مردم از كمي انتقام سياسي لذت ميبرند و اقاي روحاني اخلاق اين مردم را خوب ميشناسند زنده باد دولت تدبير و اميد
  • بی نام IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    جناب آقای زیبا کلام شما فکر کردی با یان نامه ات از مطبوعات منتقد دفاع کرده ای ما کاری به این نداریم که به حق تعطیل شده یا نه اما شما با این نامه تمای دلسوزان ایران عزیز را به چالش کشیده ای در خصوص لانه جاسوسی مگر امام تائید نکرد در خصوص قطعنامه 598 مگر امام نفرمود جام زهر را نوشیدم در خصوص هسته ای مگر مقام معظم رهبری در تمامی سخنرانی ها نفرمود که تمامی خطوط قرمز باید رعیت شود مگر به نیروهای نظامی مستقما دستور نداد که به هیچ وجه و با هیچ بهانه ای هیچ بیگانه ای حق ورود به اماکن نظامی را ندارد اگر کسی به تیم مذاکره کننده و یا دولت تذکر دهد باید منکوب شود. شما با این کار مخواهی از تمامی رسانه های منتقد انتقام بگیری نامه به شهرداری که یادت هست
    • بدون نام ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      6 0
      اقا اين خط قرمزها مگه چنتا بايد باشه هركي چيزي رو نمي پسنده مي گه خط قرمز
  • بی نام IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    57 9
    اصولا ما استاد تار عنکبوت بافی با خطوط قرمز شده ایم تا کسی جرات نکنه تا فاصله خیلی دور هم از این تار عنکبوت عبور کنه وگرنه جانش کف دست خودش خواهد بود. کار مفید بلد نیستیم انجام بدیم مدام تار می بافیم.
  • بی نام A1 ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    31 8
    امیدوارم دلسوزان نظام و مردم و منافع ملی و آینده جوانانمان زودتر راه استقلال آزادی را پیدا کنندتا همه جرات اظهار نظر و انتقاد و پیشنهاد داشته باشند برای رسیدن به ایرانی پیشرفته و بزرگ و غرور ملی مان
  • بی نام DE ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    19 56
    اگه کسی نمیخواند پس از چه میترسند آقاس زیبا کلام
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    69 28
    با آقاي زيبا كلام كاملا مخالفم.... 9 دي بايد همان 2 سال پيش بسته ميشد چون هجو نامه و سوهان روح ملت است و مردم دوست ندارن آبروي ايران با چنين نشريات اراجيف پراكني از بين برود ... همون 8 سال بستمون بود ....
  • ناشناس A1 ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    88 33
    سلام ، آقای زیبا کلام در زمانی که حداقل حق ملت ایران آرامش و امنیت خاطر هست آقایانی مثل رسایی و شریعتمداری با مخالفت های علنی با دولت و شایعه پراکنی های همراه با سوء نظر ذهنیت جامعه را نسبت به دولتمردان و صاحبان حکومت بد بین و منفی می نمایند حتی اگر تعداد خواننده های این روزنامه ها به اندازه انگشتان دست باشد نفاق و دشمنی به اندازه سر سوزن کمک حالی برای این ملت نخواهد بود .
  • بی نام A1 ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    57 12
    من هيچ وقت 9 دي نخوانده ام و حتي نمي دانستم چنين روزنامه اي وجود دارد اما با بستن اين روزنامه فقط كنجكاو شدم كه بدانم موضوع چه بوده است. با آقاي زيباكلام موافقم در كشوري كه 60 تا 70 جمعيت آن كمتر از 45 سال و آشنا با دنياي ارتباطات هستند حتي با سرعت و محدوديت هاي موجود كشور ديگر نيازي به بستن روزنامه ها و تريبون ها نيست.
  • بی نام A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    19 49
    نگرانی آقای زیبا کلام از تعطیلی هفته نامه ۹دی نیست اولا بهانه حمله به زیرساخت ها کشور بکند و دوم نگرانی تعطیلی روزنامه های هم طیف خود در آینده است
  • بهرام A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    23 80
    چقدرجنابعالی درهمه مواردحرف میزنی ؟باباکارشناسآخی کارشناس همه چیزبهرحال هرعلمی فوائدی داره حتماهسته ایی هم فوائدی داره که البته بایدکارشناسان هسته ایی دراین خصوص صحبت کنندنه تو ومن وامثالهم.اگرهسته ایی بی فایده است پس چرااینقدرفشاروتحریم وتروردانشمندان ما؟زمان مرحوم مصدق رحمه الله علیه برای ملی شدن صنعت نفت هم بعضی ها مثل جنابعالی صحبت می کردند
  • بهرام A1 ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    16 2
    حرفهای دکتر رو کاملا قبول دارم ضمن اینکه به آقای روحانی هم اعتماد دارم.
  • بی نام A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    4 8
    آقای زیباکلام ،درحال حاضر با آمریکا به توافق رسیدن،از هم اکنون هم دو سال وقت دارین که به مردم بفهمانید که توافق با آمریکا این تاثیر رو روی زندگی مردم داشته،و آمریکا این کارا رو برای مردم و البته مردم ایران انجام داده.و این رو هم بدون مردم چیزی رو قبول میکنن که توی زندگیشون لمسش کنن، و گفته های همچون گفته ی آقای رئیس جمهور در مورد تورم را نمیپذیرن.تورمی که به قول اونا پایینه ولی ما در زندگی هیچ گونه پایین اومدن تورم رو احساس نمیکنیم.
    • جواد IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      9 0
      میگم نکنه آدرس خونه احمدی نژاد عوض شده یا شاید میوه فروشی سر کوچه شون تغییر کرده چون توی 8 سال دولت قبل ایشان همیشه تورم را بصورت نقطه به نقطه و حداکثر 15 عنوان میکرد و در جواب سوال هم آدرس گوجه فروشی محلشون را میداد و شما هم حتما از همونجا خرید میکردید که اون دروغهای شاخدار را نشنیدید ولی حالا که بارها صراحتا تیم اقتصادی دولت مهار نرخ تورم را توضیح داده و گفته که معنیش کم شدن قیمت یا حتی ثبات قیمت نیست تازه شما داری تو زندگی تورم را لمس میکنی پیشنهاد میکنم یک سری برو ولنجک ببین میوه فروشی نزدیک محل جلسات شاید گوجه را به قیمتی بده که باز هم تورم را لمس نکنی
  • ناشناس A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    8 1
    خوشا به حال کارکنان 9 دی میرند مرخصی
  • بی نام A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 2
    آقایان که دارند از ایشان اتقاد میکنند این آقای زیبا کلام چرا قبلا آدم خوبی بود الان شد بد متاسفم برایتان
  • saba IR ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    6 0
    عزیزان ، خواهش می کنم در خصوص « موضوع » هر نوع کامنت لازم هست ، به اشتراک بگذارید و به گوینده نپرید و پرخاش نکنید . این اصولی از دموکراتیک بودن است . به نظر و نقد توجه کنید نه به نظر دهنده . افتاد ؟ متشکرم
  • صادق A1 ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    12 1
    جناب اقای زیباکلام ازادی در مملکت مارا باامریکا مقایسه میکنید؟؟؟
  • رضا A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    3 18
    من فکر نمی کنم از اول خلقت تا حالا، هیچ کس تاکید می کنم هیچ کس به اندازه زیباکلام اعتماد به نفس کاذب و اینکه از همه چیز خبر داره و در هر مورد اطلاعاتش اکمل هست وجود داشته باشد.ایشون به نظر می رسد بیشتر نماینده امریکا و غرب هست تا ایران اسلامی شیعه.
  • ایرانی IR ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    4 16
    س.اگه الان به جایی در بحث هسته ای رسیده ایم همه اش به اقتدار وپایداری گذشتهامون است. زیاد باد به غبغب نیندازیم.حرمت شهدای هسته ای را نگهدارین.تاعزت وغیرتی هس از اوناست.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    9 2
    همان بهترکه توقیف شدبهتره مدیرمسؤولشم توقیف بشه
  • علی RO ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 4
    اقای ظریف تو جلسه پرسش و پاسخ جواب زیباکلام رو داد و حرفی برای گفتن براش نذاشت.
  • سعید A1 ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    2 16
    خیلی جالبه. یک جمله معروف هست که میگه اگر میخوای به کسی ضربه بزنی، کافیه ازش بد دفاع کنی و شما این سیاست را به خوبی در مورد این هفته نامه اجرا کردید و گرنه در باب تضاد در نگرش و تفکر و عمل مابین شما و آقای رسایی چه کس آکاه نیست. مورد دوم که خیلی هم خطرناک تره اینه که شما به طور نامحسوس و با نوعی مغلطه قیاسی سعی کردید عملکرد انقلاب و حتی امام و رهبری را در دفاع از رویدادهایی همچون لانه جاسوسی، جنگ تحمیلی و ... زیر سوال ببرید. بنده به عنوان یک مدرس در دانشگاه این نوع تفکر سیاسیت زده شما را خارج از حدود انسانیت و تقوا و در راستای منافع برخی احزاب و افراد میبینم و این مسئله از یک استاد دانشگاه که وظیفه هدایت و معلمی انسانها را بر عهده داردبعید و دور است
  • بی نام A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    14 0
    من خودم مخالف اقای رسایی هستم. اما اعتقاد دارم نباید حرف مخالف سرکوب شود. اینجوری فردا روز دولتی مخالف شما رو کار بیاید نمیگذارد که شما اظهار نظر کنید. و این خودش عامل عدم اتحاد کشور هستش.
  • بی نام IR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    2 7
    اقای زیبا کلام مواظب انگشتی که عسل تو دهن اینا می کنی باش ....
  • ستار IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    6 1
    بهتر نیست با آزادی بیان و اقتصاد و پیشرفت به جنگ با استکبار رفت مثل ژاپن تا با شعار تو خالی با شعار دادن فقط منابع خودمونو تقدیم روسیه و چین میکنیم اخرش به مشکل میخوریم
  • بی نام IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    3 21
    خیلی خسته کننده شده این آقای زیبا کلام
  • amin RO ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    7 8
    اقای روحانی توکه میگفتی هیچ روزنامه و نشریه ای رو توقیف نمیکنم پس چی شد؟ بهتر نیس صدای مخالفم بشنوین؟ البته فقط توقیف شده وچند باری هم همین کار کردین هربار هم تبرئه شدند
  • علی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    5 3
    نگران نباشید... دوروز دیگر رفع توقیف می شود...همش جار و جنجال سیاسی و مظلوم نمایی است، که وامصیبتا دولت تحمل انتقاد ندارد.و تا چیزی علیهش گفته می شه، واکنش نشون می ده و دهن منتقدان رو می خواد ببنده...به نظر منهم نباید به حرفهای این دسته از به اصطلاح منتقدین توجه کرد، و بهترین رویکرد بی محلی به داد و فریادها و پاکوفتن ها به زمین است...خودشون خسته می شن...و خاموش و به تدریج با بقیه جماعت همراه...
  • مژگان A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    11 3
    روزنامه کیهان هم با سر مقاله های متعدد مخالفت خودش رو اعلاممیکنه چون خوانندگان 9 دی کم بوده و بودجه بیخودی خرج تکرا مقاله های کیهان بوده رای به توقف دادن
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    9 4
    پس کو آزادی بیانی که رئیس جمهور شعار میدادا در خود غرب رسانه ها ی بسیار مخالف هم عقایدشون رو ازادانه بیان می کنند کسی هم کاری با هاشون نداره مگه چه حقیقتی تو این روزنامه بوده که از همین یه دونه مخالف هم دولت ترسیده
  • محمدکریمی A1 ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    14 4
    خیلی جالبه. ما مردم ایران که اصولا علم و سواد چندانی نداریم در مورد همه چیز. اظهار نظر می کنیم .فوتبال، سیاست، اقتصاد و..... اونوقت حالا که آقای زیبا کلام به عنوان استاد دانشگاه صحبت می کنند به ایشان توهین می کنیم و معتقدیم نباید حرف بزنه. واقعا امیرکبیر درد این مردم را خوب شناخته بود که برای جهل مردم گریه کرد.
    • ناشناس A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
      6 9
      آقای روحانی مگه شما نبودید که گفتید به دانش آموز اجازه بدهید از رییس جمهورش انتقاد کند،حالا چی شده هر کس مخالف مشی شما بگه اونرو به بی سواد و بی شناسنامه و تازه به دوران رسیده مخاطب می دهیددفاع از توافق نامه ژنو باید با منطق و استدلال باشد تا همه بتوانند نظر خود را بگویند،نه با بستن دهان منتقدان....
  • محمد A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    7 8
    جناب زیبا کلام ضمن عرض ادب و احترام متاسفم از اینکه جنابعالی درجایگاه یک منتقد اجتماعی به دنبال اهداف سیاسی خود هستید ولی مردم عموما تفاوت انتقاد وفرصت طلبی سیاسی را می فهمند والا کج فهمی سیاسی وعدم رجوع به حافظه تاریخی یک ملت وعدم درک دشمن شناسی از اقای زیبا کلام بعید است
  • سید محسن A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    10 4
    با سلام خدمت هم میهنان عزیز بنده از منتقدان اصلی از نظر سیاسی و فکری آقای رسایی و دولت دهم میباشم اما اگر از حق نگذریم آقای زیبا کلام در خصوص تندرویهای برخی در گذشته که منجر به اشغال سفارت آمریکا و گروگانگیری دیپلماتهای آمریکایی گردید هنوز که هنوزه کشور ما دارد تاوان ماجراجویی چند تا جوان خام اونموقع رو پس می دهد که بعدها هم این عده مدال لیاقت و پست و منصب گرفتند ملت ایران چه در گذشته و حال همیشه چوب سیاست بازیهای غلط افراد تند رو را خورده اند چرا باید کشور ما از دنیا عقب بماند
  • محمد IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    10 21
    نمی دونم صدا و سیما چه هیزم تری به آقای زیباکلام فروخته که اینجوری مورد هجمه قرار میگیره....بعدش هم قرار نیست که رسانه ای به عنوان رسانه ملی همش برای خوشایند عده ای از هر جناح و طیفی که باشند چهچه و به به کنه.....ولی به نظر من صدا وسیما بیشترین همکاری رو با این دولت کرده شما ببینین در همین روزهای مذاکرات بنده خدا ها خبر نگاران صدا وسیماو البته جرایدچقدر زحمت میکشیدند و مذاکرات رو باز تاب می دادند.همچنین گفتگو های صمیمی و وحدت بخش با آقایان ظریف و عراقچی انجام میشد...تازه شب و روزی نیست که صدا وسیما با مسولی یا مسولینی از دولت یا مجلس میزگرد یا بحث تلویزونی بصورت زنده پخش نکنه...
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    4 12
    تا 9 دی چند روز دیگه مونده؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    8 10
    آقای حقوقدان تو که سرهنگ نبودی تحمل مخالف هم زیباست که ...
  • بی نام IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    9 5
    جدای از آنکه چند نفر نه دی می خواندند هر رسانه مروج افراطی گری باید تعطیل سود.
  • بی نام IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    0 2
    به گواهی کارنامه شان آقایون به اصطلاح اصلاح طلب هیچوقت تحمل مخالف را نداشته اند البته شعارها بسیار زیباست . شما که میگی مردم میفهمند میگید ۹ دی هم خواننده نداره خب پس نگران چی هستید ؟؟؟؟؟؟ معلومه واقعیت دیگری نشانه نگرانی و جلز و ولز است

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین