« برد در قزوین ما را قهرمان لیگ برتر می کند.» این اعتقاد امیر قلعه نویی سرمربی استقلال است.

استقلال که پس از داربی افتی محسوس داشته و فاصله امتیازی اش با ذوب آهن به 3 امتیاز رسیده است در فاصله 6 هفته تا پایان بازی های لیگ برتر امید دارد تا بتواند به لطف کسب امتیاز کامل بازی با پیکان در قزوین فاصله امتیازی اش را از صدرنشینان لیگ افزایش دهد چون این هفته آبی ها 24 ساعت پس از تمام رقیبان به میدان می روند و استرس بازی های دیگر تیم های مدعی را ندارند.
البته بازی در قزوین کار ساده ای نیست به خصوص بازی با پیکان که در سه سال گذشته به گربه سیاه استقلال بدل شده و و از 7 بازی قبلی با این تیم در 5 مسابقه پیروز بوده است؛«مهم نیست که قبلا چه اتفاقی افتاده. الان و در این شرایط لیگ ، هر بازی برای استقلال حکم فینال را دارد و از این به بعد باید تلاش کنیم تا تمامی حریفان خود را شکست دهیم. برای استقلال بازی در داخل یا خارج از خانه مهم نیست و ما در هر بازی به دنبال پیروزی خواهیم بود. فیلم بازی پیکان مقابل سپاهان را هم آنالیز کرده‌ایم. نقاط ضعف این تیم را می شناسیم. تفاوت پیکان با سال های قبل این است که حالا آنها تماشاگر دارند و این کار را کمی دشوارتر می کند. به نظرم هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و این حرف را نمی پذیرم که استقلال برابر پیکان استرس دارد.»
قلعه نویی با اشاره به شیوه بازی پیکان گفت:« می‌دانیم آنها 2-4-4 بازی می‌کند و خط هافبک خوب و قدرتمندی دارد.  شاید همان طور که می گویید ، محمد رضا طهماسبی در این تیم گل های زیادی به استقلال زده باشد اما این بار ما قصدمان این است که ابتدا راه هافبک‌های این تیم را ببندیم و ‌آنها را از کار بیندازیم . با این شیوه ، فورواردهای شان هم از مسیر بازی خارج می شوند. در هر صورت پیکان تیمی خوب است که مربی باهوشی دارد اما، طبیعی است که ما برای کسب سه امتیاز به قزوین می‌رویم. »
اما مهمترین استراتژی سرمربی استقلال برای بازی با پیکان ؛« برای ما مهم این است که فاصله‌ی خود را با رقبای‌مان بیشتر کنیم و در صدر جدول باقی بمانیم. خوشبختانه شرایط بازیکنان هم بسیار خوب است و از این نظر مشکلی نداریم. هرچند هنوز بازی های تیم های دیگر انجام نشده اما فکر می کنم این هفته ، تیم های زیادی امتیاز می دهند و این یک فرصت دوباره برای جهش استقلال است.» قلعه نویی دل به اتفاقات بازی سپاهان و پرسپولیس دارد که نتیجه اش هرچه باشد ، یکی از این دو تیم را از صف تعقیب کنندگان صدرنشین خارج می کند. البته او معتقد است ذوب آهن هم این هفته کاری سخت ، خارج از خانه دارد.
سرمربی استقلال  درباره‌ی تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر هم گفت: «شاید برای ما که در شرایط مسابقه هستیم، این موضوع زیاد بد نباشد و ضرر نکنیم چرا که در هر صورت در زمان تعطیلی لیگ ما رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را داریم و در شرایط مسابقه باقی می‌مانیم اما، شاید برای سایر تیم‌ها این موضوع دردسرساز باشد البته ما هم از این تعطیلات راضی نیستیم اما، به دلیل تعاملی که با عزیزمحمدی رییس سازمان لیگ برتر برقرار کرده‌ایم و مساله‌ی ملی تلاش می‌کنیم تا همکاری لازم را انجام دهیم و بی‌تردید اگر بازی هم نداشتیم، سعی می‌کنیم با بازی‌های دوستانه تیم را در شرایط مسابقه قرار دهیم. » این اعترافی صادقانه از قلعه نویی است که باید از این بابت ، جسارتش را تحسین کرد. که اگر بازی های فشرده لیگ قهرمانان نبود او بی محابا به سازمان لیگ برای تعطیلی مسابقات ، می تاخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 4439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • m.h.m IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
    0 0
    سرور امیر قلعه نويی
  • mazy SE ۰۹:۵۷ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
    0 0
    Be omid borde SS moghabele peykan
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
    0 0
    موفق باشی امیرخان
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۸۷/۱۲/۰۹
    0 0
    پيكانم پنچر ميكنيم..