اولین گردهمایی استانی بسیج رسانه با حضور جمع کثیری از اهالی رسانه استان کرمانشاه، امروز(15 مرداد) در محل تالار بعثت کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش  ایسنا سرهنگ حسن موحد رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی سازمان بسیج رسانه از دو سال پیش در کشور، گفت: متاسفانه بنا به دلایلی نمایندگی این سازمان در استان کرماشناه دیرتر از سایر استانها راه‌‎اندازی شد.

وی اظهار کرد: اواخر سال گذشته سازمان بسیج رسانه در استان کرمانشاه افتتاح و راه‌اندازی آن به اوایل امسال موکول شد و خوشبختانه طی مدت کوتاه راه‌اندازی آن در استان کرمانشاه توانستیم بیش از هدف گذاری صورت گرفته در جذب اعضای سازمان توفیق کسب کنیم.

موحد در ادامه بسیج را یکی از ستونهای اصلی کشور در حفظ دستاوردهای انقلاب عنوان کرد و افزود: خوشبختانه به برکت خون شهدا امروز ایران در جهان به الگوی مقاومت تبدیل شده است.

وی به مذاکرات هسته‌ای اخیر اشاره و تصریح کرد: امروز کشور ایران با عزت و افتخاری که حاصل از خون با برکت شهدا و بویژه شهدای هسته‌ای و نیز استقامت مردم و هدایتهای رهبری است می‌تواند در برابر قدرت‌های دنیا پای میز مذاکره بنشیند و با رعایت تمامی خطوط قرمز انقلاب از حقوق خود تمام قد دفاع کند.

موحد با اشاره به الگو شدن و تاثیر گذاری ایران در تمایم زمینه‌ها در جهان، گفت: متاسفانه در همه زمینه‌ها رشد و توفیقات خوبی داشته و به الگویی در جهان تبدیل شده‌ایم و این در حالیست که متاسفانه در زمینه رسانه آن طور که باید موفق و تاثیرگذار نبوده‌ایم و از این حوزه تاکنون عفلت کرده‌ایم.

رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه، اظهار کرد: در همین رستا سازمان بسیج رسانه شکل گرفت تا بتواند اهالی رسانه را در شرایط کنونی که دشمنان با را‌ه اندازی جنگ نرم به میدان آمده‌اند، در برابر این هجمه‌ها منسجم کنند.

وی اهالی رسانه را افسران جنگ نرم عنوان کرد و افزود: تمام تلاش ما بر این است تا بتوانیم جبهه رسانه‌ای خود را در جنگ نرم تقویت کنیم.

حجت الاسلام محمدباقر حسینی اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه خبرنگاری را نمی‌توان تنها یک شغل و حرفه به حساب آورد، گفت: خبرنگار یک شخصیت جریان ساز است که ریشه در تاریخ دارد و زبان گویای وجدان بشریت است.

حسینی اراکی به نقش موثر و مثبت خبرنگاران در تحولات سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: قطعا این خبرنگاران هستند که می‌توانند با چشم حقیت‌بین و نگاه حرفه‌ای خود نقش موثری در جریان سازی تحولات سیاسی و اجتماعی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با بیان اینکه خبر و خبرنگاری ریشه در تاریخ دارد، گفت: وقایع مهم تاریخ از جمله حادثه عظیم کربلا توسط راویان آن که حضرت زینب (س) باشد به دست ما رسیده و اگر نبود این خبررسانی و این انتقال پیام کربلا، قطعا امروز نامی و یادی از واقعه کربلا نبود.

وی در خصوص ضرورت و اهمیت جایگاه خبرنگار و چرایی وجود خبرنگار، تاکید کرد: قطعا در مخاطرات سیاسی، اجتماعی، حقوقی و اقتصادی وجود خبرنگار و اصحاب رسانه برای تشریح تحولات حقیقی و واقعیت نگری تحولات امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =