۰ نفر
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۱

ایرنا نوشت:

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه استفاده از منابع بلوکه شده پس از آزادسازی باعث کاهش حجم نقدینگی در کشور خواهد شد، گفت: منابع بلوکه شده پس از آزادسازی متعلق به دولت نیست و نباید در این خصوص اشتباهی صورت گیرد.

علی طیب نیا، درباره تاثیر آزادسازی دلارهای بلوکه شده بر میزان نقدینگی، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است، ذخایر ایران در خارج از کشور و همچنین درآمدهای ناشی از افزایش صادرات نفت با حفظ تمام اصول و ضوابط عمدتا در جهت توسعه بخش خصوصی بهره گیری شود.

وی از برنامه دولت برای بهره گیری از منابع بلوکه شده پس از آزادسازی بدون افزایش حجم نقدینگی خبر داد و اظهار داشت: معادل ریالی ذخایر بلوکه شده در گذشته به حساب دولت واریز شده و اثر خود را بر افزایش نقدینگی و اقتصاد ایران گذاشته است.

این عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: این منابع پس از آزادسازی متعلق به بانک مرکزی است که ریال آن در گذشته به حساب دولت واریز و از آن استفاده شده است بنابر این برای دو بار نمی توان از این پول ها در بودجه دولت استفاده کرد.

طیب نیا تصریح کرد: برهمین اساس نمی توان از این منابع در طرح های دولتی استفاده کرد ضمن آنکه این منابع جزو منابع ارزی بانک مرکزی هستند و قاعدتا در جهت توسعه بخش خصوصی از آن استفاده خواهد شد.

 نرخ واقعی ارز قیمت عرضه و تقاضای بازار است

وزیر امور اقتصادی ودارایی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص اینکه نرخ واقعی دلار برای اقتصاد ایران چه رقمی است، گفت: نرخ واقعی دلار رقمی است که این ارز براساس آن در بازار خرید و فروش می شود.

وی تاکید کرد: نرخ واقعی ارز نرخی است که در حال اتفاق و معامله است.

یادآور می شود، رییس کل بانک مرکزی پیش از این گفته بود: قرار است 29 میلیارد دلار منابع بلوکه شده آزاد شود و در توضیح این رقم اظهارداشت که حدود 23 میلیارد دلار از منابع ارزی متعلق به بانک مرکزی و حدود 6 میلیارد دلار منابع ارزی متعلق به دولت است و این یعنی در مجموع 29 میلیارد دلار آزاد خواهد شد.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    از همه لحاظ تک هستیم،تنها کشوری در دنیا که به دنبال بی ارزش کردن پول خودمونیم
    • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
      3 0
      می بینم که اقایون دلال ها اومدن و منفی میدن
  • بهزاد IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    130 4
    130 , 180 , ميليارد دلار ؟؟؟؟؟؟؟؟خوب ملت سر كارند ،،،،،،،،، عجب
  • مهدى A1 ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    186 7
    نديده بوديم هيچ جاى دنيا نرخ ارز را يه تعداد دلال تعيين كنند وبانك مركزى ان كشور دنباله رو انها خيلى جالبه نه ؟ جالبتر اونه كه اين دلال ها دلارهاى ميلياردى رو از كجا ميارن؟
  • عربلو A1 ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    128 2
    شما كه كلهم راست ميگيد پس چرا همين محل به اصطلاح تعيين كننده نرخ ارز كه داشت نرخ اون رو به زير 3000 مي فرستاد شما و علي الخصوص همكارتان دخالت و اظهار فضل نموديد و نذاشتيد كه بياد پائين ، براي اين نوع مديريت و فرافكني در اينجا و اون دنيا جواب داريد ؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    171 4
    بله مردم میدونن قراره دلارها هپلی هپو بشه.
  • بی نام IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    167 5
    یعنی شما راضی شدید به این ارزش پایین ریال؟ فرق شما با دولت احمدی نزاد چیست؟
  • بی نام IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    2 1
    بهتر است ایشان بگوید نرخی است مصنوعی که دولت به بازار تحمیل کرده است و مانع کاهش ان میشودتا منافع قشر ثروتمند تامین شود