تسنیم نوشت:

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی آمریکا تاکید کرد که از توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند ولی در صورت نقض پیمان از سوی ایران، برای اعمال مجدد تحریم‌ها آماده خواهد بود.

به گزارش اسپاتنیک، برنی ساندرز نامزد 73 ساله انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 میلادی که تنها رقیب جدی دموکرات برای هیلاری کلینتون نامزد پیشتاز دموکراتها به شمار می رود، با انتشار بیانیه‌ای حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد.

ساندرز تاکید کرد: این توافقنامه بی شک چیزی نبوده است که بسیاری از ما خواهان آن بوده است ولی می تواند گزینه جایگزین یعنی جنگ با ایران را که سالها طول خواهد کشید، شکست دهد.

در این بیانیه آمده است: ساندرز پس از گفتگوی تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، حمایت خود را از توافق هسته‌ای ایران و قدرت های جهانی اعلام کرده است.

ساندرز تاکید کرد: اگر ایران به مفاد توافق هسته‌ای پایبند نباشد، تحریم ها بار دیگر اعمال خواهد شد. اگر ایران به سوی سلاح اتمی حرکت کند، همه گزینه ها روی میز باقی خواهد ماند.

ساندرز گفته است که اوباما به بخشی از نگرانی‌ها در خصوص این توافقنامه پاسخ داده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من فکر می کنم که این وظیفه ماست که به این توافقنامه شانس موفقیت را بدهیم. به همین دلیل است که من از این توافقنامه حمایت می‌کنم.

وی در عین حال از دولت آمریکا خواسته است تا برای نظارت بر پایبندی ایران به تعهدات خود در چارچوب این توافقنامه، در حالت آماده باش قرار داشته باشد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =