۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۲

2 سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار که با تهدید و ضرب و جرح مردم، اموال آنها را سرقت می‌کردند، پس از پیگیری شکایت‌های مردمی در زندان شناسایی شدند.

به گزارش «جام‌جم»، از چندی پیش شکایت‌های متعددی در دادسرای جنایی تهران مطرح بود که بررسی این شکایت‌ها مشخص می‌کرد 2 سارق که با اشکال عجیب و غریب گردن و دست‌های خود را خالکوبی کرده بودند، با کمین در محله‌های خلوت و با حمله به مردمی که قدرت دفاع از خود را نداشتند، اموال آنها را سرقت می‌کنند.

با دستور قضایی از سوی دادیار شعبه 6 دادسرای جنایی تهران در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، این بار زن میانسالی با مراجعه به دادسرای جنایی ضمن ارائه شکایتی عنوان کرد؛ وقتی محل سکونت خود (در شرق تهران) را ترک کرده است، دقایقی بعد در یک محله خلوت 2 جوان با سد کردن راه او، قصد سرقت کیف و زیورآلات او را داشته‌اند که پس از مقاومت، 2 جوان سارق او را بشدت کتک زده و یکی از آنها با چاقویی که در اختیار داشته، قصد قتل او را داشته است که سرانجام پس از التماس‌های وی، آنها با سرقت اموالش او را در محل رها کرده و متواری شده‌اند.

به دنبال این شکایت و دستور قضایی از سوی دادیار سلیمانی‌فر، پرونده به پلیس آگاهی ارجاع شد و با چهره‌نگاری از 2 سارق، ردپای یک متهم سابقه‌دار به نام محسن که دارای 3 فقره سابقه کیفری است، در این سرقت‌ها به دست آمد.

با به دست آمدن این سرنخ در مرحله بعدی از تحقیقات معلوم شد محسن چندی پیش، هنگام سرقت در یکی از محله‌های تهران از سوی مردم دستگیر و پس از تحویل به ماموران انتظامی، وی با صدور قرار در یکی از دادسراهای تهران روانه زندان شده است.

با مشخص شدن این موضوع، دستور قضایی برای انتقال متهم از زندان به دادسرا صادر شد و متهم پس از انتقال به شعبه ششم دادسرای جنایی تهران منکر سرقت شد، اما با مشاهده آثار خالکوبی روی دست‌ها و گردن متهم مشخص شد وی همان سارق حرفه‌ای و تحت تعقیب است که به دفعات با حمله به مردم، از آنها سرقت کرده است.

با شروع تحقیقات بعدی از متهم، وی پس از مواجهه حضوری با تعدادی از مالباختگان، زبان به اعتراف گشود و عنوان کرد با همدستی یکی از دوستانش در شرق و جنوب شرق تهران با پرسه‌زدن در محله‌های خلوت و شناسایی کسانی که قدرت دفاع از خود نداشتند، اموال مردم را سرقت می‌کردند و برای ایجاد رعب و وحشت، چند نفر از مالباختگان را که قصد مقاومت داشتند با چاقو مجروح کرده‌اند.

در پی این اعترافات، همدست متهم نیز در زندان شناسایی شد و هر دو نفر به چند فقره سرقت اعتراف کردند.

دادیار جنایی با اشاره به این پرونده به خبرنگار ما گفت: این دو متهم علاقه وافری به باندهای یاکوزایی دارند و به همین دلیل نیز نمادها و نشانه‌های آنها را در گردن و دست‌های خود خالکوبی کرده‌اند.

سلیمانی‌فر افزود: یکی از مالباختگان در شکایت خود بیان کرده که یکی از متهمان اسلحه در اختیار داشته که این موضوع نیز در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =