منابع خبری فاش کرده اند که در روزهای اخیر دیدار بسیار مهم و البته مخفیانه ای میان مقامات سوریه و عربستان در جده انجام شده است که محور آن تحولات سوریه بوده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از وب سایت روزنامه عربی الحیات  برخی  مقامات سعودی اخیر با رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در جده دیدار و گفتگو کرده اند. 

آنگونه که روزنامه الحیات از این دیدار پرده برداشته است این دیدارها حول محور تکفیری های سوریه و اینکه عربستان تا کجا می خواهد از آنها حمایت کند بوده است.

این روزنامه چاپ لندن به نقل از منابع بلندپایه سعودی فاش کرده است که این دیدار روز هفتم  ژوئیه در جده برگزار شده و مهمان ویژه آن، علی مملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه بوده است.

در این نشست عربستان برای دست برداشتن از حمایت خود از تکفیری ها برای دولت اسد شروطی گذاشته است از جمله اینکه  نیروهای حزب الله لبنان و مستشاران نظامی ایران و کلیه شبه نظامیان شیعی از این کشور خارج شوند. 

ریاض قول داده است در این صورت دست از حمایت تکفیری ها بردارد و اجازه دهد راه حلی سوری ـ سوری برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی و آرام کردن اوضاع به جریان بیفتد.

الحیات مستقیما اشاره کرده است که این دیدار با میانجیگری روسیه برگزار شده است.این روزنامه همچنین مدعی شده است که عربستان در این دیدار حسن نیت خود در قبال سوریه را به روس ها و مقامات سوریه ثابت کرده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانمهر A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    19 1
    امیدوارم که بهر حال جنگ و خونریزی در منطقه ما و دیگر نقاط مختلف متوقف بشه. و بخصوص شر این داعش و داعشی ها و تروریستها کنده بشه. یعنی میشه؟
  • ali A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 7
    آنها به وفور پی برده اند باوجود حمایت ایران وحزب الله هرگز نمیتوانند به نیات پلیدشان در منطقه امید داشته باشند
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    3 1
    قابل توجه دلواپسان این ها همه از ثمره ی توافق هس اگر روابط با آمریکا هم برقرار بشه میبینید در سطح منطقه هم کشورهای مخالف بیشتر کوتاه میان و شاید ایران دوباره قدرت اول منطقه و شاید ژاندارم منطقه بشه که در اینصورت خاورمیانه آروم میشه