قاضی پور:بولتن های خبری محرمانه باید در اختیار خبرنگاران داخلی قرار بگیرد/ مصلحی مانع صلاحیت من بود

نادر قاضی پور دیگر یک چهره شناخته شده در ایران است . نطق های آتشین ، صراحت لهجه ، مخالفت های پی در پی و لهجه شیرین آذری اش باعث شده در اقصی نقاط ایران اسلامی شناخته شده باشد. قاضی پور صبح جمعه خود را به خبرآنلاین آذربایجان غربی اختصاص داد و تمام سوالات را به همان صراحت بیان همیشگی ولی صمیمی اش پاسخ خبرنگاران در آستانه روز خبرنگار داد. در ضمن به دلیل طولانی بودن مصاحبه و تنوع موضوعات مطرح شده این مصاحبه در سه قسمت ترتیب داده شده که قسمت اول به شرح زیر است :

• بولتن های خبری محرمانه باید در اختیار خبرنگاران داخلی قرار بگیرد، با باز گشایی بی بی سی در تهران شدیدا مخالفم
با تبریک روز خبرنگاران به خبرنگاران پاکدست ، مستقل ، وفادار به مملکت خاک و نظام ولایت ، بنده خبرنگاری را شغل سخت می دانم چرا که که با تلاش نانوشته ها را به نوشته تبدیل و موضو عات را موشکافی می کنند و این موضوع خوشایند صاحبان زر و زور تزویر نیست و خبرنگاران پاکدست را مورد غضب قرار میدهند.
متاسفانه تبعیض ببن خبرنگاران مرکز و شهرستان سایه افکنده ، چرا که خیرنگاران تهران با بزرگان سیاست و اقتصاد در ارتباط هستند و مورد حمایت قرار میگیرند و پذیرش انتتقاد در مرکز نسبت به شهرستان ها بیشتر است و تمام این عوامل باعث میشوند فشار بیشتری به خبرنگاران شهرستان ها وارد شود . خبرنگاران تضمین شغلی ندارند و وزارت ارشاد باید برای برطرف کردن این تبعیض ها تلاش کند ضمن اینکه دولت باید به فکر معیشت و مسکن خبرنگاران باشد تا خبرنگاران بتوانند آگاهی دهنده به جامعه باشند. وزارت ارشاد باید در تخصصی کردن مسائل مختلف خبری بمانند سیاست خارجی، اقتصاد، جریان شناسی اقوام شناسی تلاش کند.
به اعتقاد من اخبار بولتن های خبری وزارت اطلاعات ، وزارت کشور و نیروی انتظامی باید به خبرنگاران داده شود تا سبب نشود خبرگزاری های بیگانه از این اخبار سوء استفاده کنند ، بهتر است مردم اخبار را ابتدا از خبرآنلاین و دیگر خبرگزاری های داخلی بشنوند تا بیگانه ها ؛
من خود به شخصه با بازگشایی دفتر BBC در تهران بعنوان سردرمدار فتنه 78 و 88 بشدت مخالفم.


• عبور اتباع افاغنه و پاکستانی از خاک ایران برای پیوستن به داعش
نادر قاضی پور به عنوان مثال به نقش روشنگری که رسانه ها می توانند در مورد عبور افغانه و پاکستانی های مشکوک ایفا کنند اشاره کرد و گفت : هر روزه تعدادی افغانه و پاکستانی های مشکوک از طریق مرزهای شرقی وارد ایران میشوند و پس از عبور خاک ایران از مرزهای غربی و استان آذربایجان غربی خارج می شوند ، احتمال این وجود دارد که این افراد جذب داعش شده و برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه خطر ایجاد کنند ، اگر به جامعه اطلاع لازم از طریق خبرنگاران داده شود میتوان با همکاری مردم جلوی این تحرکات و عبورهای مشکوک را گرفت مطمئنا پس از اطلاع رسانی مناسب بسیاری از رانندگان خدوم ناوگان سرویس های بین شهری خود مانع انتقال این افراد به غرب کشور و بالاخص آذربایجان غربی خواهند شد ، اگر این اطلاعات از طریق خبرنگاران در اختیار مردم قرار گیرد آنگاه وزارت خارجه زیر فشار افکار عمومی جامعه باید در مقابل مورد اعطا ویزا به اتباع کشورهای همسایه شرق ایران پاسخگو باشد.


• من به هاله نور مشایی وصل نیستم
دقیقه نودی بودن من منشا سیاسی ندارد بلکه دلیلش دادن اطلاعات غلط از استان به مرکز بوده است.
روزی هیات دولت به ارومیه آمد . در جلسه کارگروه اجتماعی ، مصلحی وزیر اطلاعات آماری ارائه داد که سپس من به شدت اعتراض کردم که این آمار کذب است.
آقای احمدی نژاد جلسه را با چهار صلوات آرام و تا ساعت 2 بامداد ادامه داد و پس از پایان جلسه مصلحی به من گفت : شما (قاضی پور) مجتهد امام زمان و وزیر اطلاعات را دروغ گو خطاب کردی !
ایشان هر روز بهمراه معاونش در شورای نگهبان و همچنین استاندار وقت جلال زاده خودش و یا یکی از افرادش پی در پی علیه من پرونده سازی می کردند. ولی در رای گیری شورای نگهبان به نفع من رای می دهند به هر شکل برای جلوگیری از تشنج و ... در آخرین لحظات رای به حضورم در انتخابات مجلس دادند.
در مورد تایید صلاحیت شدنم در این دوره من به هاله نور مشایی وصل نیستم که خبر داشته باشم. مواضع من هم حتی یک درجه عوض نشده و من همان قاضی پور مذهبی سنتی هستم در مسجد ولیعصر سردسته عزاداران هستم.


• 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد را کودتا می نامم
اصولگرایان در 11 روز خانه نشینی احمدی نژاد که من آنرا کودتا می نامم فاتحه او را خواندند.


• پیگیری شکایت مجلس از احمدی نژاد
قوه قضائیه مستقل است و تصمیمش مورد پذیرش ما است . البته متاسفانه بدلیل انتخاب جدید من بعنوان یکی از کاندیداهای شاکی در جلسات پیگیری حضور نداشتم.


• من دو دوره به احمدی نژاد رای ندادم


من در دوره انتخابات ریاست جمهوری به احمدی نژاد رای ندادم و تنها نماینده ای بودم که از ایشان شکایت کردم و همچنان در شکایت مجلس از ایشان بعنوان نماینده در دادگاه حضور دارم.
رییس جمهوری قبلی ، شایسته سالاری را اجرا نکرد شاید شعار حمایت از مستضعفان و کارگران در 4 سال اول داد ولی فراگیر شدن عدم انضباط مالی دولتش باعث خالی شدن خزانه شد که از زمان پیدایش دولت های مالیه (کوروش ، داریوش و حتی نادرشاهی که همواره در حال جنگ بود) خزانه اینقدر بدون انضباط مالی نبود.


آقای روحانی اما از سالمندان و بازنشستگان استفاده می کند در حالی که اشتغال بعنوان یکی از دغدغه های مردم کاملا در تضاد با این بکارگیری است .ما با دولت روحانی میتوانیم تعامل داشته باشیم ولی سخت است چرا که ما برخلاف ایشان مخالف نظام سرمایه داری هستیم ما نظام سه جانبه نیروی انسانی ، کارفرما (سرمایه دار) و حاکمیت دولت را مقبول میدانیم.

سینا افشاریان ، علی غیور ، هومن حشمت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =