هفده سال پیش در چنین روزی محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به دست طالبان به شهادت رسید و جان بر سر پیمان حرفه ای خویش نهاد و اینگونه در ایران اسلامی، 17 مرداد " روز خبرنگار" نام گرفت.

اکنون، هفدهم مرداد، پاسداشت اندیشه ورزانی است که با درایت و دلسوزی خود و با علم به رسالت عظیم خویش بر صحیفه تاریخ می نگارند. رسانه نگارانی که چشمان بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه داخلی و بین‌المللی هستند و همواره رسالت خویش را از دریچه تعهد و امانت‌داری تعریف می کنند. آنانی که وجدان بیدار جامعه اند و همچون دیده‌بانان صادق برای اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق رویدادها در تلاش اند و در این مسیر پر فراز و نشیب، از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و تلاش می‌کنند تحت تأثیر جوسازی‌ها، شایعه پراکنی‌ها، هیاهو‌آفرینی‌ها، شانتاژهای خبری و فشارهای خارجی قرار نگیرند.
بی شک، مشکلات صنفی و حرفه‌ای خبرنگاران و روزنامه نگاران استان برغم توجه و تلاش دولتمردان و بهبود فضای اطلاع رسانی، هنوز این قشر پرتلاش را درگیر خود نموده و به جای خود باقی است، از این رو، برنامه ریزی و حرکت در جهت کاستن از این مشکلات و رفع دغدغه های صنفی فعالان رسانه در استان، باید بیش از پیش مورد توجه و عمل دست اندرکاران و مسئولان قرار گیرد و برای رفع این مشکلات و دغدغه‌ّها دست به کار شوند.
استقرار دولت تدبیر و امید همراه با اصرار بر اعتدال و قانون گرایی، باعث تحول در فضای اجتماعی و فرهنگی جامعه شده که در این مسیر،خبرنگاران و روزنامه نگاران به واسطه نقش مهمی که در گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جامعه دارند می توانند با اطلاع رسانی فعال، همراه با نقد سازنده و منصفانه، نقش بسزایی در برقراری ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان ایفا نمایند. بنابراین انتظار می رود خبرنگاران با پرسشگری آگاهانه، منصفانه و فعالانه و مسئولان با پاسخگویی متعهدانه و مردم مدارانه، زمینه‌ّهای افزایش همزبان، همدلی و رضامندی مردم، این ولی نعمتان جامعه را که بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه است، فراهم آورند.
بسی بر خود می بالیم که خبرنگاران معتقد و کوشای استان آذربایجان غربی، همواره تعامل مثبت، سازنده و ارزشمند خود را با «شورای هماهنگی روابط عمومی های استان » و همه اعضای این تشکل داشته اند و در انعکاس اخبار مربوط به دستگاههای اجرایی و نقد مشفقانه و منصفانه آنان در قالب خبر، گزارش، مصاحبه، تحلیل و... برای نظارت درست بر جامعه و قدرت، اهتمام ویژه ورزیده‌اند.
شورای هماهنگی روابط عمومی های استان آذربایجان غربی که خود را عضوی از خانواده بزرگ نظام اطلاع رسانی کشور و همراه و یاور جامعه خبری می داند، بار دیگر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خبرنگار شهید «محمود صارمی» و دیگر شهدای عرصه خبر و رسانه، تلاش خستگی ناپذیر فعالان رسانه که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی گام بر می‌دارند را ارج می نهد و از خداوند منان، آرزوی موفقیت آنان را در راستای تعالی ارزشهای انقلاب اسلامی طلب می‌نماید.

شورای هماهنگی روابط عمومی استان آذربایجان غربی

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =