ساخت و سازهای غیرمجاز بالادست سد کمندان ازنا تخریب شد

با استناد به تبصره سه ماده دو قوانین ، تصویب نامه ها و آیین نامه های آب و آب و فاضلاب کشور ایجاد هر نوع اعیانی و حفاری و دخل و تصرف در بستر رودخانه ها و انهارطبیعی و کانال های عمومی و همچنین حریم قانونی دریاچه ها اعم از طبیعی و یا مخزنی ممنوع است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای لرستان ، نادر مختاری معاون حفاظت و بهره برداری اظهار داشت : طبق قانون توزیع عادلانه آب و با دستور دادستان ازنا ، ساختمانهای غیرمجاز واقع درحریم کیفی رودخانه کمندان ازنا تخریب گردید .

مختاری بیان داشت : ضرورت رعایت حریم کمی و کیفی منابع آبی بخصوص منابع آبی تامین کننده آب شرب از اولویت های وزارت نیرو است که در این خصوص گروه های گشت و بازرسی با دستور قضایی ساختمان های غیرمجاز احداث شده در محدوده حریم کیفی رودخانه کمندان ازنا در بالادست سد کمندان تخریب و عوامل آن جهت رسیدگی به تخلفات به قوه قضائیه معرفی شدند .

معاون حفاظت و بهره برداری خاطر نشان کرد : رودخانه کمندان تامین کننده آب شرب دو شهرستان ازنا و الیگودرز به مقدار 18 میلیون متر مکعب در سال است .

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هموطن IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 1
    آفرين به اقدام درست دولت ووزارت نيرو اين ساخت وسازها آسيب جدي به محيط زيست وآبهاي شرب وارد مي كند يك عده از بودن در كنا اين سدها لذت مي بردند ومردم بايد تاوان آن را بدهند اي كاش در تمامي شهرها اين اتفاق بيفتد وفضاهاي عمومي بدون دست اندازي گروهي خاص در اختيار تمامي مردم قرارگيرد.