ادامه تجمع صنفی معلمان در مقابل مجلس/دیروز صدای کشاورزان بلندتر از همه شنیده می شد

دیروز کشاورزان منطقه سولقان به همراه معلمان حق التدریسی و گروهی از اعضای سازمان نظام مهندسی در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. تجمعی که به صورت اتفاقی، همزمان شده بود. امروز هم معلمان به تجمع خود ادامه دادند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تجمع هم زمان سه گروه از اصناف و مشاغل در مقابل مجلس شورای اسلامی، موضوعی نیست که خبرنگاران به سادگی از آن عبور کنند. اعضای سه گروه شغلی معلمان، مهندسان و کشاورزان دیروز در مقابل مجلس تجمع کرده بودند.
البته این اشخاص برای تجمع خود، مجوزی از نهادی دریافت نکردند و به امید تظلم خواهی در مقابل خانه ملت گرد هم آمدند. 
کشاورزان منطقه سولقان واقع در شمال غرب تهران به سیاستهای آبی معترض بودند و می گفتند خواستار توضیح نمایندگان مجلس درباره بی آبی و بحران کمبود آب هستند.
آنها با شعارهایی که از همه بلندتر شنیده می شد از نمایندگان مردم خواستند به میان آنها آمده و درباره بحران آب توضیح دهند.

معلمان حق التدریسی و تجمعات همیشگی


گروه دیگری دیروز که در مقابل مجلس تجمع کرده بودند، معلمان حق التدریسی و شرکتی بودند که با در دست داشتن پلاکاردهایی به عدم استخدامشان در وزارت آموزش و پرورش اعتراض می کردند. آنها که تعدادشان از دو گروه صنفی دیگر بیشتر بود، اکثرا خانمهایی بودند که می گفتند سالها پیش در خدمت آموزش و پرورش به صورت حق التدریسی و شرکتی درآمده اند و هنوز قولهای مسئولان برای استخدام مستقیم آنها در وزارت آموزش و پرورش محقق نشده است.
این گروه نیز در مقابل در شمال شرقی مجلس تجمع کرده بودند و البته تعداد زیادی از آنها زیر سایه درختان مقابل مجلس نشسته بودند.
حضور این افراد بلافاصله با واکنش یکی از نمایندگان در صحن علنی مواجه شد. علیرضا خسروی نماینده سمنان و مهدی شهر در تذکر شفاهی خود به وزیر آموزش و پرورش گفت:‌عمل به قانون در مورد استخدام پیش دبستانی ها با اطلاعیه ها و دستور العمل ها عملا طور دیگری رقم می خورد که به صلاح شما و وزارتخانه مربوطه نیست!

بین این معلمان، آموزگاران پیش دبستانی نیز به چشم می خورد که در این تجمع به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش معترض بودند معلمان پیش دبستانی گفتند آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش برای استخدام مربیان پیش دبستانی باید انجام می شد ولی آموزش و پرورش وزارت‌خانه به تمامی کسانی که قصد استخدام در آموزش و پرورش را دارند گفته می توانند در این آزمون حضور داشته باشند. این مسئله مورد اعتراض این گروه از معلمان بود.

این گروه که بسیاری از آنها از شهرستانهای دور و نزدیک به تهران آمده بودند، دیشب را در خیابان مقابل مجلس سپری کردند و امروز برای دومین روز متوالی به تجمع خود ادامه دادند.

گروه سوم که تعداد دیروز بسیار کمتری نسبت به گروه های دیگر داشتند بخشی از مهندسان سازمان نظام مهندسی بودند که با در دست داشتن پلاکاردی از نمایندگان مجلس می خواهند به مشکلات آنها رسیدگی شود.

معلمان معترض می گویند به تجمع خود ادامه خواهند داد.

(عکس: آرشیو)

 

 

23۲۳۱

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 444840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    دست خبر انلاين رو مي بوسم
  • ... ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    روز چهارشنبه يه گروه ديگه به اينا اضافه ميشن-كاركنان هما
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    معلمان و تجمعات همیشگی ؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    همین صدا وسیم و20 :30 کجاین بیان در د مردم رو نشون بدن دیگه فقط تو اروپا مشکله .......