مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی گفت:" 39 درصد کلاسهای مدارس ابتدایی در کشور چند پایه هستند و دانش آموزان پایه های مختلف در کنار هم درس می خوانند."

به گزارش مهر:

علیرضا رحیمی با اعلام این خبر افزود:" 44.36 درصد از کل کلاسهای دایر در مدارس ابتدایی روستایی هستند که کلاسهای چند پایه نیز در زیر مجموعه آنها قرار می گیرند."

کلاسهای چند پایه، کلاسهایی هستند که دانش آموزان پایه های مختلف ابتدایی در یک کلاس و زیر نظر یک معلم درس می خوانند که بیشتر این کلاسها در مدارس روستایی وجود دارد.

مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی ادامه داد:" به عبارت دیگر 113 هزار و 447 کلاس در مناطق روستایی اند که کلاسهای چند پایه جزو این آمار هستند."

رحیمی با بیان اینکه یک میلیون و 962 هزار و 676 دانش آموز در مدارس روستایی و چند پایه در حال تحصیل هستند، ادامه داد:" یکی از نگرانیهای موجود در طرح ارزشیابی توصیفی همین کلاسهای چند پایه است که دانش آموزان پایه های مختلف ابتدایی در کنار هم قرار دارند و ممکن است بین آنها تعارض نمره ای به وجود آید."

طرح ارزشیابی توصیفی که در آن نمره کمی از کارنامه دانش آموزان حذف شده است، از سال گذشته برای دانش آموزان پایه اول و امسال برای 30 درصد دانش آموزان پایه دوم اجرا می شود و بدین ترتیب باید تا پایه پنجم ابتدایی تسری یابد.

مدیرکل دفتر آموزش و خلاقیت پیش دبستانی و ابتدایی افزود:" معلمان باید از یک سو برای دانش آموز پایه اول براساس ارزشیابی توصیفی عمل کنند و از طرفی به دانش آموز چهارم یا پنجم نمره دهند که ما در این زمینه به معلمان تاکید کردیم که تا آنجا که ممکن است در طول سال تحصیلی به دانش آموزان پایه های بالاتر بازخورد عددی کمتر دهند یا اصلا ندهند و عملکرد آنها را نیز توصیفی محاسبه کرده و تنها در پایان سال به آنها کارنامه نمره ای بدهند."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 44500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =