تنها خواسته جانباز اردبیلی از مقام معظم رهبری

سردار دستاری گفت: در طول چندین سال گذشته هیچ مطالبه ای در ارتباط با جانبازی خود از هیچ نهادی نداشته ام اما در دیدار با رهبر معظم انقلاب تنها خواسته ام از معظم له صدور دستور ساخت فیلم سینمایی یا سریالی در ارتباط با شیخ صفی الدین اردبیلی بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شهردار اردبیل در دیدار صمیمی با جانباز سردار حاج ناصر دستاری در منزل وی، از تصمیم شورای فرهنگ استان مبنی بر نصب تندیس این جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس در یکی از میادین شهر اردبیل خبر داد.

دکتر حمید لطف اللهیان در این دیدار که با همراهی رحیم آقازاده، رئیس شورای اسلامی استان و عضو شورای شهر اردبیل صورت گرفت، با بیان این مطلب افزود: این اقدام حداقل ترین کاری است که می توانیم در قبال ایثار و فداکاری وصف ناپذیر جانباز عزیز سردار حاج ناصر دستاری انجام دهیم.

 

لطف اللهیان بر اهتمام مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل برای تأمین هزینه ساخت تندیس جانباز سردار ناصر دستاری تأکید کرد و افزود: با نظر مساعد شورای فرهنگ استان و همچنین بنا به نزدیکی میدان جهاد اردبیل به محله زادگاه جانباز دستاری و طبق خواسته ایشان، مصمم هستیم تا این تندیس پس از تصویب در شورای اسلامی شهر در میدان جهاد نصب و رونمایی شود.

   
جانباز ناصر دستاری:

تنها خواسته ام از مقام معظم رهبری ساخت فیلم شیخ صفی الدین اردبیلی بود


جانباز 75 درصد، حاج ناصر دستاری در این دیدار ضمن قدردانی از حضور شهردار و رئیس شورای اسلامی استان اردبیل در منزل خود، به بیان خاطراتی از حضور اخیر خود در نزد رهبر معظم انقلاب پرداخت.

سردار دستاری از علاقه مندی بی حد و اندازه خود به رهبر معظم انقلاب گفت و تأکید کرد: در طول چندین سال گذشته هیچ مطالبه ای در ارتباط با جانبازی خود از هیچ نهادی نداشته ام اما در دیدار با رهبر معظم انقلاب تنها خواسته ام از معظم له صدور دستور ساخت فیلم سینمایی یا سریالی در ارتباط با شیخ صفی الدین اردبیلی تا شاه اسماعیل صفوی به دو زبان فارسی و ترکی بود.

 



وی خود را سرباز کوچک ولایت خواند و در طول سخنان خود با زمزمه مداوم تبعیت از مقام معظم رهبری؛ عشق به وطن، قرآن و اسلام را سرلوحه زندگی خود بیان کرد و افزود: ضرورت شناساندن تاریخ و تمدن واقعی و پرافتخار منطقه اردبیل به هموطنان و مردم سایر نقاط جهان که نقش بی بدیلی در سرنوشت کشور عزیزمان ایران داشته است، انگیزه اصلی بنده در ارتباط با درخواستم از  معظم له برای ساخت فیلم شیخ صفی الدین اردبیلی می باشد.

دستاری همچنین از دستور مستقیم مقام معظم رهبری پس از این دیدار برای تولید فیلم شیخ صفی الدین اردبیلی خبر داد و افزود: این تصمیم نشان دهنده اوج عطوفت و مهربانی معظم له و توجه ایشان به مقوله مهم تاریخ و هویت میهن اسلامی است.

 

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از بانیان ساخت تندیس از تمثال خود، در خصوص این کار اظهار کرد: این تندیس با ارتفاع 7 متر و به شکل نشسته بر روی ویلچیر در تهران طراحی شده و در حال ساخت می باشد که در مجموع برای تکمیل آن حدود 60 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

جانباز دستاری تصمیم سازندگان این تندیس برای تحویل تا هفته دفاع مقدس سال جاری را خاطرنشان کرد و افزود: در صورت حمایت مسوولان امر و اختصاص بودجه لازم، تندیس در وقت مقرر آماده رونمایی خواهد شد.    

 جانباز 75 درصد سردار حاج ناصر دستاری که متولد 1347 در شهر اردبیل است، 28 سال قبل یعنی در مهر ماه سال 1366 به درجه جانبازی نائل آمد و به گفته وی؛ در مدت این 28 سال به دلیل شدت جراحات وارده حتی یک ساعت هم خواب راحت و آرام نداشته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =