معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور ،از نصب یکهزار و 879 دوربین نظارت و کنترل ترافیک در جاده های اصلی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل غلامی،  در مراسم معارفه مدیرکل حمل و نقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کنترل و نظارت جاده ها باید به روز و الکترونیکی باشد.
وی، نصب دوربین های نظارتی و کنترل سرعت را در کاهش تلفات و تصادفات جاده ای موثر دانست و افزود:مجهز شدن جاده ها و نوسازی ناوگان عمومی در سال های گذشته نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای داشته است.
غلامی، انسان، خودرو، راه و کمبود ، فقدان و نقض قوانین و چگونگی اجرای آن را از جمله مخاطرات موجود در جاده ها بیان کرد.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، احداث مجتمع های بین راهی را در کاهش خستگی و خواب آلودگی رانندگان وسایط نقلیه در جاده های کشور بسیار تاثیر گذار بیان کرد.
غلامی اظهار داشت: هم اکنون 543 مجتمع بین راهی در کشور فعال است و 403 باب مجتمع خدمات رفاهی دیگر در دست ساخت قرار دارد.
وی گفت: این سازمان برای رفاه سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت احداث مجتمع های بین راهی سه میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات می دهد.
وی اظهار کرد: این اقدام در راستای حفظ کرامت انسانی و حفظ شان رهگذران است.
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور همچنین از نوسازی کامیون های بالای 10 تن و عمر بیش از 35 سال در کشور خبر داد.
غلامی، طول شبکه راه های کشور را 215 هزار کیلومتر عنوان کرد و گفت: 700 هزار راننده، 500 هزار دستگاه انواع ناوگان شهری، هفت هزار شرکت حمل و نقل و در نهایت جابجایی 900 میلیون نفر در سال آمار موجود سازمان حمل و نقل و پایانه های کشور می باشد.
به گفته وی، براساس گزارشات و آمارهای سال گذشته اداره کل حمل و نقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری، سهم این استان در جابه جایی بار در کشور کمتر از یک درصد، جابه جایی مسافر 3.3 درصد است.
به گزارش ایرنا، در این مراسم 'منوچهر سلمانزاده' به عنوان مدیرکل حمل و نقل و پایانه های چهارمحال و بختیاری منصوب و از زحمات 'فریبرز کرمی' تقدیر شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =