۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰

بخشی از پیاده‌روی اخیر دو فضانورد روسی ایستگاه فضایی بین المللی به تمیز کردن پنجره‌ها از بیرون گذشته است که در نوع خود کم‌سابقه به حساب می‌آید.

 

 

 

گنادی پادالکا و میخائیل کورنینکو دو فضانورد روس ایستگاه فضايي بين المللي در راهپیمایی شش ساعته به انجام دادن تعمیرات و پاکسازی بخش هایی از ایستگاه فضایی بین المللی پرداختند كه فيلم آن در رسانه‌ها منتشر شد. يكي از بخش‌هاي اين پياده‌روي اما تميز كردن پنجره‌هاي ايستگاه فضايي بين المللي از بيرون بود كه به مرور زمان كثيف شده بودند. 

  اين دو فضانورد براي اين كار وسيله‌اي ساخته بودند كه شبيه ابزارهايي است كه در شست‌ و شوي خودرو و پوليش بدنه  آن روي زمين مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تميز كردن پنجره‌ها پس از انجام عمليات اصلي مورد نظر اين راهپيمايي از جمله تعميرات بوده است. اين چهارمين راهپيمايي فضايي فضانوردان ايستگاه بين المللي در سال جاري ميلادي به حساب مي‌آيد. گنادی پادالکا بيشتر از هر فرد ديگري در ايستگاه فضايي بين المللي بوده و تاكنون شخصا 10 پياده‌روي فضايي انجام داده است.  ايستگاه فضايي بين المللي يك ايستگاه فضايي است که با مشارکت بیش از ۱۵ کشور ساخته می‌شود. این ایستگاه فضایی در مدار زمين و در ارتفاع ۳۵۰ کیلومتری از سطح زمین در حرکت است. 

6454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =