۰ نفر
۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
پیکر 6شهید غواص در اهواز تشییع شد

پیکر 37 شهید دوران دفاع مقدس، از جمله 6 شهید غواص، امروز در اهواز تشییع و خاکسپاری شد.

به گزارش ایسنا پیکر 4 شهید غواص شناسایی شده، 2 شهید غواص گمنام و 31 شهید گمنام دفاع مقدس امروز(20 مرداد ماه) پس از اقامه نماز شهدا توسط آیت الله سیدعلی شفیعی و آیت الله محسن حیدری، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان، در حسینیه عاشقان ثارالله اهواز، بر دوش مردم تشییع شد.
پس از مراسم تشییع، پیکر شهید عیسی جابری، شهید علی نبوی، شهید حسین​علی بایمانی​نژاد و شهید منوچهر تنگسیری، 4 شهید غواص شناسایی شده در گلزار شهدای اهواز خاکسپاری شد.
همچنین پیکر پاک 2 شهید غواص گمنام در پارک ساحلی کیانپارس به خاک سپرده شد.
پیکرهای پاک دیگر شهدای گمنام نیز در نقاط تعیین شده در پارک جزیره، پارک گلستان و پارک شهید سبحانی اهواز و همچنین در شهرهای بستان، رفیع، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه، رامشیر و خرمشهر تشییع و خاکسپاری شد.
سردار محمود معین‌پور، جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در مراسم تشییع و خاکسپاری هشت شهید در پارک جزیره اهواز با تسلیت شهادت امام جعفرصادق(ع) به پیشگاه امام زمان(عج) اظهار کرد: شهدای گمنام در زمین گمنام اما در آسمان شناخته شده‌اند و ملائک بر وجود آنها افتخار می‌کند.
وی با بیان اینکه عملیات کربلای 4 در دی‌ماه 1365 انجام گرفت، گفت: این عملیات یکی از پیچیده‌ترین‌ها در آن زمان بود که طرح‌ریزی شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها رزمندگان باید از مسیر آب عبور کرده و خط‌شکنان همین شهدا بودند.
معین‌‌پور ادامه داد: لشکر 7 ولی‌عصر(عج) که لشکر سرزمینی خوزستان محسوب می‌شود و گردان‌های کربلا، جعفر طیار، بلال و عمار گردان‌های غواص بودند که این شهدا را تقدیم کردند و کاری حسینی را رقم زدند.
جانشین فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان تصریح کرد: متأسفانه برخی سخنان در گوشه و کنار شنیده می‌شود که باعث دل‌آزاری مردم و شهدا می‌شود. بر عملیات کربلای 4 اصل غافلگیری حاکم بود و با برنامه‌ریزی و طرح‌ریزی دقیق انجام شد و عملیاتی نبود که لو رفته باشد. دشمن هوشیار بود اما خداوند می‌خواست عملیات کربلای 4 باب پیروزی برای کربلای 5 باشد.
وی ادامه داد: در عملیات کربلای 5 کمتر از 15 روز موتور جنگی دشمن در منطقه شلمچه و منطقه شرقی بصره به گل نشست و کاری بسیار بزرگ و سرنوشت‌ساز انجام گرفت که سرنوشت جنگ را تغییر داد.
معین‌پور عنوان کرد: درخواست من از همه برادران و خواهران این است که اکنون پارک جزیره اهواز زیارتگاه شهدا است. محفل آنها را با زیارات معنوی خود گرم نگه دارید. شهدا امامزادگان عشقند و رابطه میان ما و خدا را اجابت می‌کنند. آنچه که شهدا از ما می‌خواهند اطاعت از رهبری و پشت سر آقا حرکت کردن است تا بتوانیم از گردنه‌های پرخطر عبور کنیم. 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =