پس از ورود گرد و غبار به هوای تهران که موجب افزایش ناگهانی شاخص کیفیت هوا شد، کیفیت هوای تهران حالا در شرایط سالم قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا در این باره گفت:«امروز چهارشنبه هوای تهران سالم و شاخص کیفیت هوا روی عدد 76 قرار گرفته است.» حد مجاز برای قرار گرفتن هوا در شرایط سالم عدد 100 است.

به گفته «نادری»، افزایش ناگهانی شاخص کیفیت هوای تهران در روزهای اخیر به دلیل افزایش سرعت وزش باد بوده است.

وی ادامه داد:« زمانی که سرعت وزش باد شدید می شود و در واقع به حدود 7 متر بر ثانیه می‌رسد، گرد و غبار را از اطراف تهران برداشته و به تهران می‌آورد. یکشنبه و دوشنبه همین هفته که شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا بودیم، همین اتفاق افتاد و سرعت باد بین صفر و 2 در نوسان بود؛ اما ناگهان به 7 متر بر ثانیه رسید و گرد و غبار را وارد تهران کرد.»

مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفت هوا تصریح کرد: منبع اصلی گرد و غباری که وارد هوای تهران می شود چشمه های گرد و غبار پیرامون تهران هستند که به دلیل قرار گرفتن در فصل گرم سال و همچنین خشکسالی بر هوای تهران بیشتر تاثیر می گذراند.

نادری در مورد اینکه گرد و غباری که با این شدت وارد هوای تهران می شود چگونه خارج می شود؟ گفت:«گرد و غباری که وارد تهران می شود در اثر سکون و شرایط پایدار جوی یا نشست می‌کند یا اگر باد بیاید و شرایط ناپایدار باشد، خارج می شود؛ اما اغلب اینگونه است که گرد و غبار وارد شده به هوای پایتخت در تهران به اصطلاح ته نشین می‌شود و به عبارت دیگر رفته رفته این غبار پایین می‌آید. به همین دلیل هم هست که بسیاری از شهروندان تهرانی شب ماشین‌هایشان را پارک می کنند و صبح می بینند که یک لایه غبار روی آنها نشسته، اگر بارشی رخ داده باشد این گرد و غبار شسته می شود و نشانه های آن صبح روی ماشین‌هایی که خارج از فضای پارکینگ پارک شده باشند، دیده می‌شود.»

4242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 445841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر RO ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    1 0
    با سلام. راه آهن تهران تبریز حدود دو ساله به زیر زمین منتقل شده . ولی چند کیلومتر خاک به عرض تقریبا 20 متر از راه آهن تهران تا شادآباد روی زمین باقی مانده که با کوچکترین باد تیدیل به گرد و غبار میشود که خود منشأ آلودگی هوای جنوب غرب تهران و در نهایت شهر تهران میباشد. با تبدیل این منطقه خاکی به فضای سبز ، کمربند زیبا در جنوب شهر و هم جلوگیری از بروز گرد و غبار ,در تهران میشود. امیدوارم گوش شنوایی باشد .با تشکر از خبر آنلاین
  • بی نام IR ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    0 0
    جهت باد در تهران از غرب به شرق است . در مکانی واقع در شهر قدس پایین تر از کارخانه کفش ملی مابین زرنان بالا و پایین نزدیک ریل راه آهن بالا 100 تا کوره تولید زغال چوب است که روزانه بخش وسیعی از غرب تهران را آلوده می کند خواهش مندیم به مسولین گزارش دهید .