۰ نفر
۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۵:۳۴

ایسنا نوشت:

فورد موتور با کپی برداری از راهبرد رقیبان آسیایی خود برای فروش بیشتر در هند، قصد دارد از تکنیک‌های کم هزینه ای که برای طراحی مدلهای کامپکت فراگرفته است، در این کشور و بازارهای نوظهور دیگر استفاده کند.

این خودروساز آمریکایی برای رقابت در هند که در آن خودروهای کوچک و ارزان قیمت قوی محبوبیت دارند و بازار خودرو تحت نفوذ خودروسازان ژاپنی مانند ماروتی سوزوکی هند و هیوندای موتور است، به سختی تلاش می‌کند.

این خودروساز سال مالی گذشته تنها 75 هزار خودرو فروخت که در مقایسه با فروش برند ماروتی سوزوکی بسیار ناچیز بود و سهم سه درصدی این خودروساز از بازار خودروهای سواری هند، یکی از کوچکترین‌ها در میان خودروسازان خارجی است.

فورد قصد دارد با عرضه مدل کوچک "فیگو اسپایر" که نخستین خودروی ویژه هند است، سهم بازارش را گسترش دهد. موتور قوی و دارای مصرف سوخت بهینه این خودرو در مدلهای دیگری که فورد قصد دارد به آفریقا و آسیای جنوب شرقی صادر کند، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

جان لانزدیل، مدیر برنامه خودروی بی فورد در آسیا اقیانوسیه به رویترز گفت: ما برای یافتن راهکارهای مهندسی با هزینه پایین‌تر از میزانی که معمولا قادر به انجام هستیم، به چالش کشیده شدیم. هند بازاری است که حتی بیشتر از برزیل نیازمند راهبردهای هزینه و ساختارهای هزینه کمتر از نقاط دیگر است.

خودروهای بی که به عنوان خودروهای کامپکت تعریف می‌شوند، کلید رشد خودروسازانی مانند فورد در هند و سایر بازارهای نوظهور هستند. طبق پیش بینی تحلیلگران موسسه آی اچ اس اتوموتیو، فروش جهانی چنین خودروهایی تا سال 2020 بیش از یک سوم رشد کرده و به 11.4 میلیون دستگاه می‌رسد.

انتظار می‌رود هند تا سال 2020 که فروش خودروهای بی دو برابر شده و به حدود 1.73 میلیون دستگاه می‌رسد، سومین بازار بزرگ خودروی جهان شود.

فورد در آستانه عرضه "اسپایر"، قیمتش را اعلام نکرده است اما مدیران این شرکت اظهار کرده اند که 80 درصد از قطعات این خودرو در داخل هند تولید شده تا قیمت آن را پایین نگه دارد.
22539

 

کد خبر 446060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر A1 ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    2 0
    خودروایرانی بسیارگران هست