مذاكرات غيرمستقيم ايران و آمریکا

محمدرضا ورزی کارگردان مجموعه تلویزیونی «سال‌های مشروطه» هرگونه تقلید از مرحوم علی حاتمی را تکذیب کرد.

ورزی در گفت‌وگو با پارسینه گفت: «این چه طرز سئوال کردن است؟ کجای کار من تقلید حاتمی بود؟ دکوپاژی که من داشتم اصلا با کارهای حاتمی قابل مقایسه نیست. هرکس دلیل بیاورد و به من اثبات کند از کارهای علی حاتمی چه در دیالوگ و دکوپاژ و چیزهای دیگر تقلید کرده ام، من نقدا پنج میلیون تومان به او می‌دهم.»

ورزی درباره دیگر تفاوتهای سریالش با کارهای مرحوم حاتمی چنین توضیح داده است:

• اینکه من آقای مشایخی را در نقش کمال الملک در سریالم گذاشتم، فقط بخاطر احترام به خاطره تاریخی مخاطبان بود که کمال الملک را با چهره جمشید مشایخی می شناسند، این اصلا اسمش تقلید نیست.

• دیالوگ های علی حاتمی نثر مسجع سعدی را داشت ولی دیالوگ های «سال‌های مشروطه» کاملا قابل فهم و محاوره ای و بی نظیر است. حتی بعضی ها ایراد گرفته بودند که چرا اینقدر محاوره ای و امروزی است.

• من این توانایی رادارم که شش ماهه سریال این چنینی بسازم، مگر «در چشم باد» که چندسال پیش تولید داشت و میلیاردی خرج شد، چه از آب درآمد؟ ساختن سریال مغز و فکر می خواهد که من دارم و بازهم می سازم و ربطی به طولانی شدن زمان پیش تولید و ...ندارد.

• برای ساخت این سریال ،اگر رانت هم بوده، حتما بوده دیگه! اینقدر قدرت داشتم و گردن کلفت بودم که رانت بگیرم.

کد خبر 44609

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    به گرد پای حاتمی هم نمیرسی استاد!!!!!!!!!!!!1
  • رسول IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر از مرحوم حاتمی تقلید فرموده بودید که سریالتان اینقدر فاخر؟؟؟!!! نمی شد. با شما موافقم.
  • بدون نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    شخصیت خیالی شیخ فضل الله جالب بود.رمان نویس خوبی می شد این ورزی.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    عجب ادبياتي براي كارگردان سريالي كه يكي از مهمترين بخشهاي تاريخ معاصر را ساخته!
  • بدون نام IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    قابل فهم؟بي نظير؟ توانايي؟ پس برآمد پوستين رنگين شده كاين منم طاووس عليين شده
  • محمد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    من كاملا با ايشان موافقم چون نه زبان زبان فيلمنامه هاي مرحوم حاتمي است،نه بازي ها،نه فضا سازي،نه انصاف تاريخي،نه زيبائي شناسي اثر،نه ادبيات اثر،نه تيم همكاران،نه هدف مطلوب از سريال و نه هزاران چيز ديگر........پس ايشان نبايد نگران باشد چون پنج ميليون تومانش را بايد كنج جيب خودش بگذارد و به سريال هاي فاخر بعدي خود بينديشد....
  • بدون نام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    با سلام اگه آقاي ورزي لطف بفرمايند و به اين سوال جواب بدهند که اين "امينه بانو" حالا هم زنده هستند يا نه؟!!!! خيلي خوب ميشه
  • ترنادو IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    کار پاکان را قیاس از خود مگیر گرچه باشد در نوشتن شیر شیر
  • درویش IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    می خواستم از اقای مروی خواهش کنم سریال دیگری بسازند واز اقا محمد خان قاجار اعاده حیثیت کنند مثلا می توانید بگویید اقا محمد خان می خواسته صورت سردار زند را نوازش کنه دستش رفته تو چشمش
  • فیلم ساز IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    مجموعه های ناموفق رسانه ملی یکی بهد دگری پخش می شود و تعداد بیشتری از مردم جذب رسانه خارجی می شود آیا وقت آن نشده که رسانه ملی به کار کیفی نگاه جدی داشته باشد
  • تبريزي IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر منصفانه و به دور از احساسات قضاوت كنيم دوران اميركبير بسيار خوب ساخته شده بود ولي رفته رفته تحليل رفت و شد خوب بعد متوسط حالا بد و فكر كنم مفتضحانه تمام ميشود. فقط يك سوال اساسي براي من پيش امده چرا مظفر الدين شاه و محمد شاه با لهجه تركي حرف ميزنند ولي ستارخان و باقر خان و خود تبريزيها فارسي رو بهتر از فارسها حرف ميزنند حرف ميزنند؟
  • بدون نام IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    وام چطور ؟ وام هم می دهد؟ اما فیلم قشنگی است چرا حسودی می کنید ؟
  • میترا IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    حالا چرا پنج میلیون تومان؟
  • reza IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    مرحوم علی حاتمی کجا و ورزی کجا؟ فکر نمی کنم بهتر از این می شد گند زد واقعا چه جوریه که این آدم انقدر بد و عوامانه در مورد مهمترین بخشهای تاریخ این مملکت فیلم میسازه و باز هم بهش کار میدن
  • محمد IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    چرا هر وقت یه فیلم خوب ساخته می شه یه کاری می کنن تا همه فکر کنن کارگردان فیلم نامه رو دزدیده یا از کسی تقلید کرده. والا این کارا برای کسی شهرت نمیاره . اگه می تونین برین مثل این بسازین
  • شهین حسینی CA ۱۹:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    ورزی در آینده از کار سراسر تهمت، دروغ، غرض، قلب تاریخ بی شرمانه ای که ساختی تا لب گور خجل و شرمنده خواهی بود
  • اکرم IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    1 0
    اتفاقا" سریال خوبی هست من نمیدونم ایراد کار کجاست وتقلیدی هم درش نیست .لطفا" منصفانه ترقضاوت کنید.
  • بدون نام GB ۱۹:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    ساختن این سریال تاریخی واقعا ثابت کرد که سریال ساختن های تاریخی از این گونه نه دانش تاریخی می خواهد و نه مهارت و خبرگی فقط خود بزرگی می بینی نیاز دارد و پول دوستی
  • علی حیدری CA ۱۹:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    یکی به من بگوید این خانم ایرانی که رفت فرانسه و برگشت ایران در تاریخ چه کسی بوده است؟؟؟؟؟ عجب ؟؟؟؟
  • صابر IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    هر کس حتی یک شباهت بین این کار مزخرف و آثار فاخر استاد حاتمی رابیان کند من صد میلیون تومان تقدیم خواهم کرد ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
  • بدون نام CA ۲۰:۱۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    اگر ثابت کنیم تحریف تاریخی کرده اید چند می دهید؟!!
  • رند CA ۲۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    از ورزی بشناسید ضرغامی را و از ضرغامی بشناسید ... را.
  • بدون نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    اغلاط فاحش تاریخی را چند میدی تا ننویسم ؟ خیانت به هویت ملی را چند میخری؟امیر کبیر را دگر اندیش کش ساختن را چند میفروشی...؟
  • بیننده بد شانس IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    این سریال از نظر تاریخی بسیار مشکل دارد . مشخص است در چه زمان کوتاهی نوشته شده علی حاتمی چند سال فقظ صرف ساختن صحنه کرد جه برسه به متن جناب مبتکر
  • محمد حاتمی US ۲۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۱
    0 0
    این آقا مثل این که خیلی خودش را جدی گرفته است. یک نفر به ایشان بگوید که: شما حالا حالاها باید بدوی تا به این مرحله برسی که بتوانی از حاتمی تقلید کنی.
  • علی SE ۰۰:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    این کجا و آن کجا
  • بدون نام IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    خیلی خودت رو ناراحت نکن اقای مودب...من فکر نکنم حتی یک نفر هم پیش خودش جنین فکری کرده باشه...این سریال حتی ارزش یکبار دیدن رو هم نداره چه برسه که مثل اثار حاتمی جاودان باشه...
  • بدون نام IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    بیشتر یه خیالپردازی سفارشیه تا یه اثز تاریخی..خیلی هم خودت رو ناراحت در چشم باد یا روزگار قریب نکن؛رسانه ملی!!!به کارهای فاخر یک هفته ای شما ارزش بیشتری میده...کار واسه شما اونجا زیاده ..نمیخواد کار دیگران رو خراب کنی..ضمنا معمولا این مردم و منتقدان هستن که به یه اثر عنوانی مثل فاخر میدن نه خالق اثر ؛ که البته اینم از شکسته نفسیتونه...خدایا شکرت
  • حسن م. IR ۰۲:۰۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    نمی دانم چرا خبرانلاین که سایت خبری معتبری است این مطلب را درج کرده. اصل به ظاهر مصاحبه را دیدم. معتبر نیست. در مجموع سریال خوب و قابل قبولی است. آقای ورزی کارگردان زحمتکش و موفقی است.
  • بدون نام IR ۰۵:۵۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    عجب اعتماد به نفسی!!!!مرحوم حاتمی را با خودشان مقایسه میکنند!!1
  • ملیجک IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    بنده معتقدم این سریال از جواهری در قصر تقلید کرده است چون امینه عین یانگوم یه صد سالی عمر کرد صدو پنجاه سالگی هم ازدواج کرد فقط بجای اشپزی ادم می کشت شماره حساب بدم پنجاه ملیون بریزید به حسابماقای مروی
  • غضنفر IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    اگر بد باشه نمی شینید ببینید
  • انیس IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 1
    اووووووووووووواه انگار این علی حاتمی کی بوده خوبه مرده وگرنه تا کجا بالا می رفت استاد همه را او مقایسه میکنن خیلی فیلم قشنگیه هرچی که هست ما این سریال را دوست داریم حالاشما بگید بده به کجا در
  • بدون نام IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۲
    0 0
    1) شخصیت فضل الله نوری در این سریال ساخته و پرداخته ذهن تاریک و باطل ایشان بوده و با اصل تاریخ حدود 180 درجه متفاوت است. 2) شخصیت امینه همان امینه پاکروان مشهور است که مادربزرگ مدیر تولید و بازیگر نثش آن (امینه همسر ناصرالدین) است . این خانم خواسته ادای دینی به مادربزرگ خود کرده باشد حتی به قیمت تحریف تاریخ . در کل این مجموعه صرفا برای ابراز اغراص سیاسی بوده و از ارزش و اعتبار تاریخی و فرهنگی ساقط است.
  • مریم IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    سلام می خواستم بدانم نام بازیگر نقش ریحان چیه ؟ اگر کسی می دونه لطفا همینجا اعلام کنه . از مطالب مفیدی که قرار دادید متشکرم
  • سولماز IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    استاد ورزی همه دنیا مشروطه رو با اسم ستارخان وباقر خان میشناسن اینا به اندازه این امینه که معلوم نیست کجای تاریخه ارزش پرداختن نداشتن سهم اینا ازفیلم به اصطلاح فاخر شما فقط 5 دقیقه بود
  • بدون نام IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    بیچاره علی اکبر دهخدا که نمی دانست چنین دختری دارد.
  • ماهرخ فروزانفر IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    تحریف تاریخ- بزرگنمایی شخصیت های غیرواقعی و شیخ فضل اله نوری واقعا شاهکار است - البته که شما اصلا از کارهای حاتمی تقلید نکرده اید این کجا و آن کجا - با نگاهی مشغول کننده به فیلمتان نمگاه میکنم فقط سرگرمی
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    تاریخ به قلم فاتحین بود قدیما الا به قلم قلدران و وطن فروشان و اون پنج میلیون هم که شما میگویید درست است چون اگه هر 500 تا غلط تاریخی و شباهت به کارهای کارگردان فقید علی حاتمی در کار شما عنوان بشود هم باز پول اضافی به شما داده میشه تا کارای آینده رو انجام بدین. فکر کنم یه مبلغ هنگفت برات گذاشتن کنار که سریال کورش کبیر رو بسازی و بگی که کوروش و داریوش هم دست نشانده ی انگلیس و یهودیا بوده
  • علي IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    پيشنهاد مي‌كنم پول و امكانات كافي در اختيار آقاي ورزي قرار داده بشه تا ايشان با فراغ بال دست بهايي‌ها و خيانت‌شان را در ماجراي حمله اسكندر به ايران رو فرمايند، انشاء‌الله.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    افرادی که جز ایراد گرفتن کاری بلد نیستن لطفا برن 4 تا کتاب تاریخی بخونن ببینن با این مقایسه کنن. تحریفی در کار نبوده. برای همگی متاسفم. برای خودم هم که یرانیم وقتی افرادی مثل شما رو که یه خبر دروغ و مثل هزارتا دروغ دیگه به خورد مردم می دین می بینم از خودم که ایرانیم حالم به هم می خوره
  • سلام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    آقای ورزی، ساختن سریال فقط مغز و فکر نمی خواهد. ساختن سریال تاریخی وجدان هم می خواهد که متأسفانه ...
  • الهام IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۳
    0 0
    سریال به این بی محتوایی و بی سرو تهی ارزش آلوده کردن نام استاد حاتمی رو هم نداره که با کار سبک این کارگردان مقایسه بشه.. فکر کنم این تهمتها رو خودش به خودش زده که مهم جلوه کنه. وگرنه هیچ عاقلی کارهای این کارگردان رو با مرحوم استاد مقایسه نمی کنه. آقای ورزی بیشتر از این خودتو سبک نکن...
  • نداوناصر IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۴
    0 0
    آقای ورزی خسته نباشید دستتون درد نکنه منتظر کارهای خیلی خیلی زیباتون هستیم.(بترکه چشم حسود)
  • بدون نام IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۷
    0 0
    سریال نقاط مثبتی هم داشت ولی بیشتر به حواشی بی ربط پرداخت و بعضا مواردی مهم اصلا پرداخته نشد بعنوان مثال به 11 ماه محاصره تبریز حتی اشاره هم نشد
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۰۷
    0 0
    ولی در چشم باد رو خوب اومد جناب جعفری جوزانی با اون همه سابقه فیلمی ساخت که هنوز ابتدائیات یک خانواده مذهبی رو نمیتونه نشون بده تو دوران قحطی آش مفصل میدن جناب ورزی که تازه 36 سالشه و شش ماهه ساخته
  • خانه دار از اصفهان IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۴
    0 0
    فکر نمی کردم آقای ورزی اینقدر بی ادبانه پاسخ منتقدین،مردم و صاحب نظران را بدهند !باپشت گرمی به مقامات بالا وحمایت بزرگان و زور سر نیزه ،می توان هر اراجیفی را به عنوان سریال به خورد مردم داد
  • بدون نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
    0 0
    دایی چو بود مهاجرانی مشروطه شود چنان که دانی
  • اکبر دهخدا IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۸۸/۱۲/۱۶
    0 0
    ساخت سریال و فیلم در باره تاریخ بدون مطالعه و تنها با نگاه کردن به عکسهای کتب تاریخی نتیجه ای جز این نمی توانست داشته باشد. لطفا به جناب "استاد" بفرمایید دست از سر تاریخ این سرزمین بلا دیده بردارند

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین