«جشنواره شهربانو» دومین سری از جشنواه‌های تابستانی برج میلاد شب گذشته چهارشنبه 21 مرداد ماه در برج میلاد تهران آغاز به کار کرد و به مدت 10 شب با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و علمی میزبان بازدیدکنندگان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی برج میلاد، «جشنواره شهربانو» با تداعی مفهومی شهری برای بانوان،‌ بخش‌های همچون نمایش فیلم، برگزاری کارگاه و سمینارهای مختلف علمی و پزشکی در حوزه سلامت بانوان و ارتقاء آگاهی‌های بانوان و خانواده‌ها همچنین بخش‌های متنوع در حوزه خانواده عصر چهارشنبه در برج میلاد آغاز به کار کرد.

برگزاری نشست های تخصصی مشاوره خانواده با ویژه زوج‌های متدین و بانشاط با عناوینی چون «لباس زوجیت»، «زن مطیع، قدرتمند» و «آدم و حوا 2015» به ترتیب در تاریخ‌های 24، 26 و 28 مرداد از ساعت 19 تا 20 از جمله نشست‌های کارشناسی جشنواره است.

همچنین اکران چهار فیلم سینمایی با محور بانوان با نام‌های «برف روی کاج‌ها»، «جدایی نادر از سیمین»، «متولد ماه مهر» و «دهلیز» به ترتیب در تاریخ‌های 22، 23، 29 و 30 مرداد در ساعت 20 تا 22 به عنوان بخش‌های فرهنگی و هنری جشنواره شهربانو میزبان بانوان و خانواده‌های شرکت‌کننده در جشنواره است.

جشنواره شهربانو با برپایی مسابقه غذاهای سنتی ایرانی در تاریخ 25 مرداد از ساعت 19 به مدت 2 ساعت در تلاش است تا فضایی شاد و مفرح را در کنار رقابتی شیرین برای حاضرین در جشنواره فراهم کند، این بخش از جشنواره با داروی و اهداء جوایز به 30 برگزیده جزء بخش‌های رقابتی «جشنواره شهربانو» است.

مسابقه عکاسی «من، برج میلاد و دخترم» در «جشنواره شهربانو» که با عکاسی ویژه مادران و دختران و برگزاری مسابقه‌ای شاد و هنرمندانه به اهدای جوایز 50 تا 250 هزار تومانی به برگزیدگان خواهد پرداخت، مهلت ارسال اثر در این مسابقه تا 29 مرداد و داوری در 30 مرداد انجام و برگزیدگان اعلام خواهند شد، علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را از طریق به آدرس الکترونیکی www.tehranmiladtower.ir ارسال کنند.

راه اندازی کمپین روبان صورتی

راه‌اندازی کمپین «روبان صورتی» در «جشنواره شهربانو» با هدف اطلاع رسانی و پیشگیری از شیوع سرطان پستان بخش علمی و پزشکی جشنواره محسوب می‌شود که حضور بزرگترین جراح سرطان پستان کشور و سخنرانی آن در زمان برگزاری جشنواره اطلاعات علمی مفیدی به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد و با آموزش چهره به چهره و ارائه کتاب، مقاله و اپلیکیشن موبایل دستاوردهای علمی به به عموم شرکت‌کنندگان عرضه خواهد کرد.

بخش‌های ورزشی و بازی‌های ویژه کودکان و نوجوان همچنین نمایش سایه‌ها و نمایش عروسکی با اجرای «خاله خورشید» در نمایی سنتی با تم خانه روستایی برگزار می‌شود بخش پر مخاطب و جذاب جشنواره است که در روز نخست برگزاری نظر بسیاری از شرکت کنندگان را به خود جلب کرد.

نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و سنتی آثار زنان توانمند از استانهای کشور مانند «مینا کاری»، «فیروزه کوب»، «دست دوزهای چرم»، «فرش و گلیم»، «زیروآلات سنتی» همچنین حضور برندها و غرفه‌های اغذیه سنتی و مدرن از دیگر بخش‌های جذاب و دیدنی «جشنواره شهربانو» است که حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره در این بخش بسیار چشم گیر بود.

اضافه می‌شود «جشنواره شهربانو» از 21 تا 30 مردادماه 94 به عنوان دومین دهه از جشنواره‌های تابستانی میزبان عموم هموطنان و شهروندان تهرانی است و حضور در این جشنواره برای همه علاقمندان آزاد و رایگان است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =