بعد از یک هفته هجمه علیه صادق خرازی، ندا از موسس خود دفاع کرد

یک هفته از مصاحبه هفته نامه مثلث با صادق خرازی می گذرد و در این یک هفته واکنش های بسیار تندی از سوی اصلاح طلبان علیه صادق خرازی موسس حزب ندای ایرانیان ابراز شد.

به گزارش خبرآنلاین، مصاحبه هفته گذشته صادق خرازی، موسس حزب ندای ایرانیان با هفته نامه مثلث جنجالی شد( اینجا) و واکنش های تندی را از سوی اصلاح طلبان در پی داشت.

وی در بخشی از این مصاحبه گفته بود: من اصلاح‌طلبی که نمادش خارج از کشور باشد و پول بگیرد را قبول ندارم. اینکه بروند و اتهام بزنند و بدو بیراه بگویند و شانتاژ کنند را قبول ندارم. کسانی را یادم است که در دورانی که سفیر بودم با خارجی‌ها مذاکره می‌کردند و به دشمن ‌گرا می‌دادند؛ من آنها را به‌عنوان اصلاح‌طلب قبول ندارم. لیست‌شان را هم دارم و اگر قرار باشد روزی ارائه دهم، ارائه خواهم داد.

 این صحبت ها کافی بود که اصلاح طلبانی از جمله احمد پورنجاتی، محمد علی ابطحی، عبدالله رمضان زاده به وی حمله کرده و هدف او از این صحبت ها را درخواست برای سرلیستی در انتخابات مجلس آتی عنوان کنند.

همچنین برخی رسانه های اصلاح طلب از جمله روزنامه«آرمان» در روز چهارشنبه ۲۱/۵/۹۴ در گزارشی با عنوان «رفتارصادق‌خرازی به سبک‌احمدی‌نژادی» واکنش تندی به سخنان خرازی نشان داد و در بخشی از مقاله خود نوشت: «چند صباحی است که جیب و لیست با هم نسبتی نزدیک پیدا کرده‌اند؛ لیستی که در جیب است و فقط صاحب کت یا کاپشن خبر دارد که در آن لیست اسامی چه کسانی است، اما نمی‌گوید؛ همانطور که محمود احمدی‌نژاد زمانی که بر مسند ریاست‌جمهوری نشسته بود مدعی شد لیست مفسدان و متخلفان اقتصادی را در جیبش دارد اما کسی ندانست چرا رئیس‌ دولت‌های نهم و دهم سرآخر آن را رو نکرد. اکنون بار دیگر این جیب ها هستند که به واسطه لیست‌های درونشان ارزش پیدا کرده‌اند و این‌بار صادق خرازی مدعی یک لیست شده است!»

همچنین سایت "خرداد" نیز در باره صادق خرازی نوشت: «این روزها همه جا هست، از آنتن صدا و سیما تا صفحه یک رسانه های تندرو و البته در کنار دیپلمات ها، نه آقای دوربینی است نه آن مرد کاپشن پوشی که علاقه وافری داشت که هر روز روی تیتر رسانه های داخلی و خارجی جا خوش کند ....

در همين حال صادق زیبا کلام نیز در گفتگویی با خبرگزاری آریا ، خرازی را عزیز دل اصولگراها نامید اما سایت ندای ایرانیان ساعتی بعد، گفتگویی از زیبا کلام را روی خروجی خود قرار داد که در آن زیبا کلام به تشریح دلایل مصاحبه اخیرش پرداخت.

زيباکلام گفت: ما اصلاح طلبان باید بیش از هر چیز بدانیم جریان اصول گرا خصوصا بخش تندروی آن تا انتخابات اسفند ماه برای تحت تاثیر قرار دادن فضای انتخابات و بر هم زدن هر گونه اتحاد جریان های اصلاح طلب به صورت چند لایه و چند مرحله ای هستند که یکی از تاکتیک های آن ها مخدوش کردن چهره ها و شخصیت های اصلاح طلب است.

زیبا کلام در خصوص اظهارات منتشر شده از وی در قبال صحبت های خرازی گفت: من خودم فرضم این بود که دکتر خرازی چنین صحبت هایی را داشته اند. اگر صریح و قاطع چنین مسئله ای را مطرح کرده بودند جایی برای توضیح و تکذیب باقی نمی ماند. منتهی آن چیزی که رسانه های تندرو اصول گرا منتشر کردند و بر آن تاکید کردند بازی با همین کلمات و سوء استفاده از آنها بود. به هر حال آقای خرازی و همه فعالین سیاسی اصلاح این هوشیاری را باید داشته باشند که تا انتخابات اسفند ماه برنامه رسانه ها و جریان های اصول گرا بهربرداری از همین اختلافات است. به هر حال ما نباید گزک آن ها بدهیم؛متاسفانه وقتی پای قدرت وسط میان می آید ایمان، اخلاق و هزار مسئله دیگر فراموش می شود.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: من اگر جای دکتر خرازی بودم شفاف تر و محکم تر با این موضوع برخورد می کردم چون مشخص است که مسئله به اینجا ختم نخواهد شد و خرازی باید به روزنامه جوان اعتراض کند با رسانه های دیگری که از جانب ایشان نقل و قول هایی را مطرح کردند که درست نبود. خود من هم دقیقا در جریان اظهارات آقای خرازی قرار نداشتم، که ایشان اظهارات روزنامه جوان را تکذیب کرده است.متاسفانه از اعتماد من به رسانه ها سوء استفاده شد و من به دوستان آن رسانه که حرف های من را منتشر کرده است تذکر دادم.

در همین حال و پس از یک هفته از حمله به صادق خرازی، سعید نورمحمدی از اعضای ارشد حزب ندای ایرانیان در یادداشتی به  دفاع از موسس این حزب پرداخته و خطاب به محمد علی ابطحی نوشت: اگرتاکنون اعضای حزب در برابر هجمه ها سکوت کردند و پاسخی به شما و دوستان تان ندادند به دلیل اعتماد به نفس زیادی است که داشته اند و اگر نبود اصرار حضرتعالی، باز هم پاسخ تان به عملکرد و موفقیت های آینده حزب محول می شد.در پايان دوستانه از شما درخواست می کنم هر زمانی ذهن شریف تان درگیر مساله اصلاح طلب بدلی و غیر بدلی شد به گذشته مراجعه کرده و زحمت سرچ در موتورهای جستجوگر را به خود بدهید و سخنانی که همین چند سال پیش علیه رئیس دولت اصلاحات و سایر بزرگان کردید را ببینید و پس از آن از موضع کانون اصلاح طلبی دنبال گشتن مصادیق اصلاح طلب بدلی و غیر بدلی باشید.

29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    149 4
    ....وقتی مردم حرف می زنند حجمه میشه ...وقتی شما حرف می زنه دفاع میشه
    • مک ازتهران IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
      4 7
      هجمه ..عزیزدل برادر نه حجمه
  • بی نام A1 ۰۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    1 1
    این یک واقعیت است که حرفهای صادق خرازی یک دلیل اش احتیاج به نزدیکی به حاکمیت است و دوست دارد حاکمیت دوستش داشته باشد