سیامند رحمان قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان با کسب 81درصد آرا در نظرسنجی وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، عنوان برترین ورزشکار ماه جولای سال 2015 را از آن خود کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ،به نقل از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، سیامند رحمان به دلیل عملکردش در رقابت های قهرمانی وزنه برداری آسیا و اقیانوسیه درقزاقستان و همچنین هشت بار جابه جایی رکورد دسته فوق سنگین جهان در طول 15 ماه به عنوان ورزشکار منتخب این عنوان، معرفی شده بود.
در نظر سنجی وب سایت IPC ، سیامند رحمان در رشته وزنه برداری 81 درصد ، ورزشکارانی از کشورهای برزیل در رشته شنا هشت درصد ، بریتانیا در رشته دو و میدانی و تنیس با ویلچر دو درصد و روآندا در والیبال نشسته پنج درصد آرا را به خود اختصاص دادند.
سیامند رحمان متولد سال 1367 شهر اشنویه آذربایجان غربی و وزنه بردار سنگین وزن ایران است که در سال 1387 برای نخستین بار به اردوی وزنه برداری معلولین ایران دعوت شد.
رحمان در سال 2012 در مسابقات پارالمپیک لندن 2012 با غلبه بر وزنه 280 کیلوگرم توانست رکورد وزنه برداری پارالمپیک در وزن 100+ را به میزان 15 کیلوگرم افزایش داده و به 280 کیلوگرم برساند و نام خود را به عنوان رکورددار پارالمپیک ثبت کند.
سیامند رحمان هشتم مرداد ماه جاری در رقابت های قهرمانی آسیا اقیانوسیه و در دسته 107+ کیلوگرم در حرکت اول خود وزنه 270 و سپس وزنه های 293 و 295 را با موفقیت بالای سر برد و موفق شد دو بار رکورد شکنی کند.
بدین ترتیب سیامند رحمان با ثبت رکورد 295 کیلوگرم ضمن شکستن رکورد جهان ، عنوان قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان را دوباره از آن خود کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =