رئیس شورای اسلامی شهر کرج اظهار داشت: جذب نیروی متخصص و متعهد در بدنه شهرداریها نیازی است که تاریخ انقضاء ندارد و باید به دنبال بکارگیری نخبگان و افراد صاحب مهارت و دانش به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به شهر و شهروندان باشیم.

به گزارش خبر آنلاین البرز و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج ،محمود دادگو بابیان اینکه نیازها و مطالبات شهروندان از مسئولان شهری با گذشت زمان بیشتر و پیچیده تر می شود، گفت: شاید در روزگار قدیم عمده وظایف شهرداریها محدود به رفت و روب معابر و جمع آوری زباله ها از درب منازل می شد اما با گذشت زمان و گسترش پدیده شهرنشینی، نیازها و مطالبات جدید خودنمایی کردند و اکنون بیش از 300 وظیفه و خدمت متنوع در شرح وظایف بلدیه ها مشاهده می گردد.
رئیس پارلمان شهری کرج ادامه داد: در حال حاضر شوراهای اسلامی و شهرداریها به دنبال ارتقای سرانه ها و امکانات فرهنگی، درمانی، رفاهی، آموزشی، ورزشی، گردشگری، عمرانی و خدماتی هستند و با همکاری دولت، مجلس و دیگر نهادهای ملی و استانی درصدد تهیه و تدوین اسناد فرادستی و برنامه های کوتاه، میان و بلند مدت به منظور بهبود کیفیت زندگی شهری می باشند. در این بین چنانچه پرسنل شهرداریها از تخصص، تعهد و دانش لازم برخوردار نباشند، قطعا اقدامات صورت گرفته از کارآیی حداکثری برخوردار نخواهد بود و از دستیابی به اهداف و سیاست های از پیش تعیین شده نیز باز می ماند.
وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرج باید نسبت به خریداری و حمایت از طرح ها و ایده های نوین در حوزه های ترافیک، معماری، شهرسازی، ارتفاء سیما و منظر شهری و... اقدام نماید، بیان داشت: استان البرز در برهه زمانی کنونی از معضلات و کمبودهایی رنج می برد که بواسطه آنها زندگی بر شهروندان سخت تر شده و تهدیدهایی را نیز متوجه سلامت و بهداشت عمومی جامعه کرده است. مشکلاتی که چنانچه برای مرتفع ساختن آنها اقدامات عاجل به عمل نیاید، قطعا شاهد بروز بحران های جدیدی خواهیم بود و تلفات و خسارت های جبران ناپذیری را نیز روی دست مردم و مسئولان می گذارد.
دادگو خاطر نشان کرد: در صورت جذب نیروهای متخصص و متعهد در بدنه شهرداریها، بستر مناسب به منظور ایجاد «شهرداری الکترونیک» مهیاتر می گردد و با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک شهر، بسیاری از مراجعات حضوری مردم به ستاد مرکزی، مناطق و سازمان های تابعه کاهش چشمگیری خواهد داشت که نتیجه آن سلامت بیشتر اداری، کاهش نارضایتی ها، تکریم حقیقی ارباب رجوع، صرفه جویی در مصرف انرژی و... می باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایجاد تغییراتی در چارت تشکیلاتی شهرداری کلانشهر کرج و تغییر عنوان معاونت اداری و مالی به معاونت مالی و اقتصادی، خواستار جذب کارشناسان حوزه جلب مشارکت های بخش خصوصی در این معاونت شد و اذعان داشت: با توجه به کاهش عرضه و تقاضا در بازار مسکن و کاهش سطح درآمدهای شهرداریها، چنانچه از ظرفیت و پتانسیل عظیم بخش خصوصی و صاحبان سرمایه به منظور توسعه زیر ساخت های عمومی و رشد سرانه های خدماتی استفاده شود، می توان بدون تاثیرپذیری از رکود اقتصادی نسبت به تکمیل پروژه های نیمه تمام عمرانی اقدام کرد.
رئیس شورای شهر کرج در بخش پایانی سخنانش گفت: امید است با روحیه نخبه پروری و پرورش استعدادهای علمی بتوانیم شهرمان را بر اساس استانداردها و پارامترهای علمی و کارشناسی اداره کنیم و برای اداره کارآمد کلانشهر دو میلیون نفری کرج، از نیروهای متخصص، متعهد و زبده غافل نشویم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =