فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اعلام کرد که بالگردهای یگان های غربی ارتش به سیستم پرواز در شب مجهز شده اند.

امیر سرتیپ دوم منوچهر کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بالگردهای هوانیروز روز به روز پیشرفته تر از گذشته خواهند شد افزود: بالگردهای این یگان با توجه به توان متخصصان داخلی به روز آوری شده و تمامی آنها مجهز به سیستم پرواز در شب شده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اواخر خرداد ماه امسال از مهندسی معکوس چندین بالگرد خارجی خبر داد و گفت: این بالگردها با همت کارشناسان ایرانی ساخته شده و به هوانیروز تحویل داده شده اند.

امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان همچنین عنوان کرد: بالگرد ملی که بالگردی پیستونی است، اکنون توسط شرکت پنها (پشتیبانی و نوسازی بالگردهای ایران) و با کمک هوانیروز مراحل ساخت خود را طی می کند و تا پایان امسان تحویل ارتش خواهد شد.

فرمانده منطقه عملیاتی ارتش در غرب کشور، هوانیروز را دست بلند نیروی زمینی ارتش خطاب کرد و گفت: یگان بالگردی نیروی زمینی ارتش با توجه به توان ترابری، پشتیبانی و توان آتش سنگینی که دارد می تواند در هر شرایطی مورد استفاده قرار گیرد.

امیر کاظمی با بیان اینکه هوانیروز نخستین و آخرین یگان حاضر در جنگ تحمیلی بود اظهار داشت: در ابتدای جنگ پیش از اینکه نیروهای ما به مرز برسند هوانیروز نخستین مشت نیروهای مسلح را به بعثی های عراق زد.

وی ادامه داد: در عملیات مرصاد که پایان جنگ تحمیلی بود نیز هوانیروز پشت منافقین را شکست و آنها را زمینگیر کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =