تسنیم نوشت:

جلد اول کتاب ایدئولوژی اصلاحات که تحلیلی بر ایدئولوژی سیاسی ماهنامه کیان است، با عنوان "اصلاحات به روایت حلقه کیان" توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی(با مدیریت روح‌الله حسینیان) منتشر شد.

سلسله کتاب‌های ایدئولوژی اصلاحات به منظور بررسی آراء و اندیشه‌های سیاسی جریان اصلاحات توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ رسید.

جلد اول کتاب ایدئولوژی اصلاحات که تحلیلی بر ایدئولوژی سیاسی ماهنامه کیان است، با عنوان "اصلاحات به روایت حلقه کیان" منتشر شده است.

این کتاب در پنج فصل به بررسی ایدئولوژی سیاسی حلقه کیان می‌پردازد. فصل اول کتاب اندیشه حلقه کیان درباره نقد گفتمان دینی حاکم است که نظریه بنیادی «قبض و بسط تئوریک شریعت»، تقابل با اسلام فقاهتی، انکار «اسلام ناب» و بازتولید نگرش «بسط تجربه‌ی نبوی» حلقه کیان مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

در فصل دوم نیز "دوگانه‌ی روحانیت و روشنفکر در ایدئولوژی کیان" بررسی می‌­شود. بررسی ایدئولوژی کیان در جهت هویت‌سازی برای ایجاد «روشنفکری جدید» از محورهای مورد نقد و بررسی فصل دوم کتاب است.

فصل سوم کتاب "اصلاحات به روایت حلقه کیان" به بررسی اندیشه حلقه کیان درباره غرب اختصاص دارد و تاثیر دیدگاه فلاسفه غربی بر نظریه‌پردازان کیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نسبت‌سازی میان ایدئولوژی و توتالیتریسم، محدودسازی «عقل» و «آزادی» در حکومت دینی و همچنین نفی مردم‌سالاری دینی و تعریف سکولاریستی از دموکراسی از محورهای اصلی فصل چهارم این کتاب است. در فصل آخر نیز ایدئولوژی کیان در دوران اصلاحات بررسی می‌شود.

این کتاب با تیراژ 1000 نسخه و 282 صفحه وارد بازار کتاب شده است.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 446999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =