کلاهبرداری 5 میلیارد تومانی کارمند بانک خصوصی

سخنگوی نیروی انتظامی از کلاهبرداری 5 میلیارد تومانی یک کارمند بانک خصوصی خبر داد و گفت: این فرد با افتتاح حساب صوری و اسناد صوری موفق به انجام این کلاهبرداری شده است.

به گزارش ایلنا؛ سردار سعید منتظرالمهدی در سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه؛ در ابتدای جلسه گفت: با جستجو در شبکه‌های اجتماعی اخبار متعددی مبنی بر اینکه دو سارق توسط پلیس در شمال غرب پایتخت به قتل رسیده‌اند؛ مشاهده شد اما بررسی‌های ما نشان داد چنین خبری صحت نداشته و تنها شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی بوده است.

وی تاکید کرد: همانطور که می‌دانید شایعه جرم تلقی می‌شود و طبق قانون مجازات اسلامی علاوه بر حبس جریمه نقدی نیز دارد.
سخنگوی نیروی انتظامی با نگاه آسیب‌شناسانه به این موضوع تاکید کرد: افرادی که چنین شایعاتی را منتشر می‌کنند شخصیتی آسیب‌پذیر دارند و می‌خواهند در کانون توجه دیگر افراد قرار بگیرند.
وی تاکید کرد: متاسفانه اخبار کذب نیز مورد توجه مردم قرار می‌گیرد و آنها تلاش می‌کنند از سر دلسوزی اخبار را نشر دهند اما توصیه ما این است که مادام که از چنین اخباری مطمئن نشدید؛ آن را بازنشر نکنید.
سردار منتظرالمهدی در تشریح پرونده‌های سرقت در مشهد گفت: تمام سارقین مشهد دستگیر شده‌اند اما در این پرونده‌ها نکاتی قابل توجه است. در یکی از سرقت‌ها فردی با موتور برای سرقت به بانک مراجعه می‌کند اما هنگام خروج کلید خود را در بانک جا می‌گذارد. یکی از مراجعه‌کنندگان بانک کلید وی را برداشته و به فرد سارق می‌دهد.
وی تاکید کرد: باید توجه داشت لحظات و ثانیه‌ها برای رسیدن پلیس به محل سرقت حیاتی است. در این پرونده دو دقیقه بعد از متواری شدن سارق بانک؛ پلیس به محل حادثه رسید. لازم است افراد اگر با موضوع سرقت برخورد نمی‌کنند حداقل تسهیلات را برای سارقین فراهم نکنند.
معاونت اجتماعی ناجا در تشریح پرونده دیگر سرقت گفت: فردی 55 ساله و طلاساز برای انتقال 4 کیلو طلا اقدام می‌کند و ساک حمل طلا را در صندلی‌های عقب اتومبیل قرار می‌دهد. سارقان به راحتی کیف حمل طلا را از صندلی عقب اتومبیل ربوده بودند. بررسی‌های پرونده نشان می‌داد شاگرد این فرد با سابقه 16 ساله در شاگردی برای طلافروش هم‌دست سارقان بوده و فرد طلافروش نیز با بی‌احتیاطی که انجام داده؛ فرصت را برای سارقان فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: اگر همه تلاش کنیم و فرصت و سهولت را از سارقان بگیریم؛ دو سوم سرقت‌ها کاهش پیدا می‌کند.
منتظرالمهدی درباره سرقت 5 میلیارد تومان از حساب کاربران در استان البرز گفت: یکی از کارمندان بانک با افتتاح حساب صوری و سند صوری توانسته بود 5 میلیارد تومان از کاربران حساب برداشت کند. دو نفر دیگر نیز در رابطه با این کلاهبرداری دستگیر شدند.
معاونت اجتماعی ناجا در رابطه با انفجار بمب در ارومیه گفت: این انفجار تنها با یک نارنجک دستی رخ داده است و دلیل این حادثه کدورت شخصی با صاحب مغازه کتابفروشی است.
وی گفت: این فرد در کمتر از سه ساعت دستگیر و مشخص شد این اقدام را با همدستی فرزندانش انجام داده است. وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که از صاحب مغازه پولی را طلب داشته و وقتی نتوانسته این طلب را وصول کند دست به چنین عملی زده است.
سردار منتظر المهدی گفت: طی بررسی‌های پرونده‌ مشخص شد این فرد دو قتل دیگر در 15 سال گذشته انجام داده که جزییات آن اعلام خواهد شد.
معاون اجتماعی ناجا درباره برخورد با موتورسیکلت‌سواران گفت: هر موتورسیکلت دو برابر خودروی معمولی آلودگی ایجاد می‌کند اعتراضات زیادی درباره نحوه رانندگی برخی موتورسواران وجود دارد که باید قوانین را رعایت کنند.
وی افزود: در منطقه 12 شهرداری طرح ساماندهی مقررات و نحوه تردد موتورسیکلت‌ها در شهر انجام می‌شود. این طرح توانسته 80 درصد مشکلات ترافیکی و تردد این منطقه را رفع کند. اگر برآورد اجرای این طرح مثبت باشد در مناطق دیگر نیز اجرایی خواهد شد.
سردار منتظرالمهدی درباره اشتغال زنان در قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها گفت: قانون‌گذاران این موضوع را مشخص می‌کنند و در پاسخ به این سوال قانون‌گذار باید نظر دهد.
وی درباره عرضه مانتوهای حریر و شیشه‌ای در مانتوفروشی‌ها گفت: مانتوفروشی‌ها حق فروش چنین مانتوهایی را ندارند و اینگونه مانتوها باید در فروشگاه‌های لباس مجلسی به فروش برسد که این موضوع تحت نظارت اتحادیه و صنف آنهاست.
وی تاکید کرد: پلیس با اخذ مجوز قضایی با متخلفان برخورد خواهد کرد و طی چند روز گذشته چند مانتوفروشی به دلیل فروش مانتوهای حریر پلمپ شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =