قبول اینکه ورزشگاه نقش‌جهان حالا در حال ساخت و تکمیل است، شاید برای بسیاری از مردم اصفهان چندان باورپذیر نباشد اما استاندار اصفهان اعتقاد دارد که این ورزشگاه به سرعت و در ماه‌های آینده تکمیل خواهد شد.

رسول زرگرپور در ارتباط با مشکل عدم تکمیل ورزشگاه نقش جهان به تسنیم اظهار داشت: ورزشگاه بزرگ نقش جهان از طرح‌هائی است که در مرحله نخست برای من محرز شد که دولت نمی‌تواند آن را تکمیل کند؛ به هر حال دولت نه منابع آن را دارد و با توجه به مشکلات موجود، انگیزه لازم برای آن وجود ندارد.

وی افزود:بر این اساس در نخستین سفر معاون اول رئیس جمهور، من از او خواهش کردم که تصمیم‌گیری این کار را به استاندار محول کنند زیرا هر کسی یک حرفی می‌زد و اتفاقا در آن سفر گودرزی وزیر ورزش هم حضور داشتند که تصمیم‌گیری به استاندار محول شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: آن زمان و پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که 2 نهاد دارای انگیزه لازم و بودجه مورد نیاز برای ورزشگاه هستند و فولاد مبارکه و شهرداری هر 2 این شرایط را داشتند؛ فولاد مبارکه اکنون تیمی دارد که هیچ‌گونه ورزشگاه خانگی در اختیار نداشته و و یکی از مطالبات اصلی تمام طرفداران تیمش، ورزشگاه است، ضمن اینکه این شرکت بضاعت مالی خوبی هم دارد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر گزینه شهرداری نیز به عنوان یک شهری که اگر ورزشگاه مناسب نداشته باشد، مورد توجه قرار می‌گیرد، مطرح بود اما شهرداری نه تیمی برای استفاده داشت و نه با بضاعت مالی بالائی مواجه بود، به همین دلیل برای تکمیل این ورزشگاه، فولاد مبارکه را انتخاب کردیم.

زرگرپور در پاسخ به این سوال که برخی می‌گویند مدیرعامل شرکت فولاد به خاطر رودربایستی با شما این پیشنهاد را قبول کرده است، تصریح کرد:  اینکه دکتر سبحانی به خاطر رودربایستی این موضوع را قبول کرد، بخش کمی از کار بود زیرا آنها به این ورزشگاه نیاز دارند اما در نهایت آنچه که در مرحله نخست برآورد شد، این بود که فولاد مبارکه با 10 میلیارد تومان فاز نخست را تکمیل کند و در مورد فاز 2 بعد تصمیم گرفته شود. اما پس از مواردی تصمیم گرفته شد تکمیل فاز اول و دوم را با 30 میلیارد تومان به فولاد مبارکه داد.

وی در ارتباط با این موضوع که بودجه اختصاص یافته به این ورزشگاه که شایعه شده  این رقم همواره بالا و پائین شده و در نهایت خیلی کمتر از رقمی شده که مد نظر مسئولان بوده است، گفت:  به هر حال فولاد مبارکه گفت به جای 30 میلیارد تومان، می‌توانم با 20 میلیارد تومان هم تکمیل کنم؛ به هر حال بحث‌هایی که در آن زمان مطرح بود پیرامون اصل قضیه نبود بلکه درباره روند تکمیل بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: امیدوار هستیم که تا پایان امسال این ورزشگاه به یک سامان برسد البته در آینده بازدیدی از آنجا انجام می‌شود و زمان بهره‌برداری را مانند مصلی اعلام می‌کنیم.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =