شفا آنلاین نوشت:

مدیرعامل مجتمع تشخیص و درمان سرطان خیریه آرین ازتعطیلی این مرکز به دلیل عدم همکاری و عمل به تعهدات بیمه های تکمیلی و دانشگاه علوم پزشکی البرز خبر داد.

مهندس امیرحسن خندان گفت: متاسفانه دیروز مرکز 30 تختی خیریه و بسیار مجهز برای خدمت رسانی به بیماران سرطانی استان البرز تعطیل شد .

وی گفت: براساس توافق های صورت گرفته، دانشگاه علوم پزشکی البرز باید بخشی از هزینه های بیماران را از طریق طرح تحول نظام سلامت پرداخت می کرد و قرارداد یک ساله ما نیز 31 مرداد ماه سال جاری به اتمام می رسد. اما متأسفانه تاکنون فقط یک بار در بهمن ماه سال گذشته ازسوی دانشگاه پرداختی داشته ایم.ضمن اینکه بیمه های پایه هم از دی ماه سال گذشته پرداختی به این مرکزنداشته اند.

وی ادامه داد: این مرکز از بیماران ریالی دریافت نمی کرد، بلکه براساس توافق ها بنا بود بخشی ازاین مبالغ را دانشگاه علوم پزشکی البرز و بخشی رابیمه های پایه و مابقی راهم خود ما بپردازیم اما متأسفانه نه دانشگاه ونه بیمه های پایه به تعهدات شان عمل نکردند و ما بابدهی قابل توجهی روبروشدیم.

وی اظهارکرد: ما حقوق معوقه داریم و پرسنل در این اوضاع و احوال با مشکلات عدیده ای ربروبودیم و بیشتر از این نمی توانستیم با بی تفاوتی مسولان مربوطه جلو برویم.

به گفته وی این مرکز در حد مراکز اروپایی بود این در حالیست که بازدیدکنندگان از وزارتخانه اذعان به بی نظیری مرکز دارند.در حقیقت دانشگاه علوم پزشکی البرز سال گذشته از ما خواست تا بخش شیمی درمانی را احداث کنیم و در این راستا تفاهم نامه احداث نوشتند و ما 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه کردیم و 3ماهه مرکز را ساختیم(البته فضا آماده بود) بخش های دیگر این مرکز نیزاز سال 91 راه اندازی شده بود.

خندان خاطرنشان کرد: هدف از احداث مرکز درمان و تشخیص سرطان آرین صرفأ حذف معضل بیماران سرطانی بود که برای بیمارستان امام خمینی تهران باید 6ماه نوبت یا اتاق های خصوصی می گرفتند که برای این کار در بیمارستان های خصوصی بالغ بر 8 میلیون تومان از بیمار و بیمه های تکمیلی دریافت می کنند. در مطب های پزشکان نیزمبالغ قابل توجهی دریافت می شود وبیماران مشکلات فراوانی دارند.

وی در ادامه افزود: حال آن که کار ما در مرکزخیریه آرین این بود که بعد از معاینه بیمار توسط پزشک و نوشتن آزمایشات و پس از آماده شدن نتایج ،درکوتاهترین زمان ممکن درمان وشیمی درمانی رابا بهترین امکانات وخدمات به بیماران که اغلب شان نیزازنیازمندان بودند ارایه می دادیم.

مدیر عامل و بنیانگذار این مرکز درباره میزان طلب شان از بیمه های پایه و دانشگاه علوم پزشکی استان البرزنیز به شفا آنلاین گفت: میزان طلب ما از دانشگاه و بیمه ها حدود 500 میلیون است و متاسفانه اصلأ هم به روی خودشان نمی آورند که باید پرداخت کنند.

وی همچنین درباره این که امکان راه اندازی مجدد این مرکز وجود دارد یا نه اظهارکرد: با این اوصاف از ادامه این کار منصرف شدیم و تصمیم گرفتیم که آنجا را به یک مرکز تجاری تبدیل کنیم؛ البته امکان راه اندازی مجدد این مرکز وجود دارد اما اگر با این وضعیت انجام دهیم از بیماران پول به میزان ناچیزی خواهیم گرفت اما دیگر به بیمه ها و دانشگاه اعتماد و تکیه نخواهیم کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =