مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از رشد 40 درصدی آثار رسیده به دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی نسبت به سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ،جواد کارگران 27 مردادماه در اختتامیه دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی که به میزبانی چهارمحال و بختیاری در فرهنگ‎سرای شهرکرد در حال برگزاری است، اظهارکرد: این جشنواره معنوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‏های فرهنگی مرتبط با سیره معصومین به ویژه حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) و کمک به انتشار آثار گسترذه کودکان و نوجوانان با موضوع رضوی برگزار می‏شود.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره از اسفندماه سال گذشته منتشر شد، افزود: این جشنواره همه ساله در سه گروه کودک، نوجوان و بزرگ‎سال و در سه بخش شعر، قطعه ادبی و داستان انجام می‎شد که امسال بخش کتاب شعر و داستان نیز برای نخستین سال اضافه شد.

کارگران حضور نویسندگان و شاعران بزرگ‎سال که در بخش کودک و نوجوان دارای اثر بودند را از نکات برجسته دیگر دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ارسال دو هزار و 93 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره، از رشد 40 درصدی آثار نسبت به سال گذشته خبرداد.

وی خاطرنشان کرد: از آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره 376 اثر شعر، 882 قطعه ادبی و 835 داستان بودند که از 10 تا 20 مردادماه در اختیار داوران قرار گرفتند و در نهایت 29 اثر برگزیده برای معرفی در اختتامیه انتخاب شد.

دبیر دهمین جشنواره ادبیات کودک و نوجوان در فرهنگ رضوی در پایان اظهارکرد: از 10 دوره گذشته تاکنون 12 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی رسیده است

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 447809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =