خانواده اسکندری زاده با مشارکت علوم پزشکی کرمان بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی می سازد

تفاهم‌نامه همکاری برای احداث و تجهیز بیمارستان شفا عصر شنبه 24 مردادماه در ستاد سرمایه گذاری سلامت استان و با حضور استاندار، میان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و موسسه خیریه ماه بنی هاشم رفسنجان منعقد شد.

به گزارش خبرآنلاین استاندار کرمان در نشست ستاد سرمایه گذاری سلامت استان، گفت: در حال حاضر کرمان از نظر بهره مندی از تخت های بیمارستانی پیشرفته با کمبود شدید مواجه است.علیرضا رزم حسینی افزود:بعد از مطالعات و تدوین سند درمان استان کرمان مشخص شد که کرمان نیاز به چند بیمارستان خصوصی دارد تا کمبود تخت را جبران کند .

وی با اشاره به اینکه هدف دولت تقویت بخش خصوصی در حوزه درمان است اظهار کرد: خانواده دکتر اسکندری زاده علاقه خود را برای احداث بیمارستان جدید شفا کرمان اعلام کرده اند .استاندار کرمان گفت: این کار بیمارستانی، مدل جدیدی در حوزه اقتصاد درمان است که می تواند الگویی برای سایر افرادی باشد که علاقه مند به سرمایه گذاری در حوزه سلامت هستند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست ستاد سرمایه گذاری سلامت در دفتر استاندار گفت: طرح بیمارستان 550 تختخوابی شفا کرمان تدوین شده است که امیدواریم هرچه زودتر کلنگ اجرایی آن به زمین زده شود .

دکتر علی اکبر حق دوست گفت: این بیمارستان جایگزین بیمارستان شفا کنونی است که 150 تختخواب بیشتر از بیمارستان فعلی خواهد داشت .وی با اشاره به اینکه 50 درصد سرمایه گذاری توسط سرمایه گذار و 50 درصد دولتی خواهد بود گفت: برآورد می شود حدود سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای اجرای این طرح مورد استفاده قرار گیرد که حداکثر طی شش سال سرمایه اولیه برمی گردد و پس از 10 تا 11 سال سود سرمایه حاصل می شود .

وی اظهار کرد: به سرمایه گذاران تعهد می کنیم برای بخش خصوصی این بیمارستان در زمینه تامین نیروی انسانی تسهیلات خوبی دهیم که اطمینان کافی برای بخش خصوصی ایجاد شود . رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نیاز استان کرمان به بیمارستانی مدرن و پیشرفته بسیار زیاد است و در این قسمت عقب ماندگی تاریخی و زیادی داریم .

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت نیز گفت: موسسه قمر بنی هاشم به دنبال مالکیت خدمات درمانی بسیار پیشرفته است تا بتواند در خاورمیانه برتر باشد .

دکترعلی اسکندری زاده افزود: این کار از آبان ماه سال گذشته آغاز شده است و به دلیل عدم استقبال بخش خصوصی، بخش خیریه وارد شده است .وی عنوان کرد: این کار فرصت خوبی است که جایگاه بخش خیریه را در مسایل اقتصادی، درمانی، بهداشتی و سایر حوزه ها نشان دهیم.

در ادامه این نشست علی محمد اسکندری زاده رییس هیات امنا و هیات مدیره موسسه خیریه ماه بنی هاشم رفسنجان نیز ضمن قدر دانی از مسئولان استان، اظهار امیدواری کرد: هر آنچه که در توان دارد برای جامعه ارائه خدمت کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =