۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

وزیر خارجه کشورمان به آخرین رایزنی ها حول تهیه طرحی تازه برای حل بحران سوریه خبر داد.

دکتر محمد جواد ظريف عنوان کرد: جمهوري اسلامي ايران در حال تدوين طرحي است که با مشورت همه طرف ها در سوريه تهيه مي شود.

به گزارش الف، ظريف يادآور شد که البته ايران دو سال پيش طرحي را ارائه کرده که منطقي ترين طرح بود که متاسفانه اجرا نشد که اگر همان دو سال پيش طرح ايران عملي مي شد وضعيت سوريه بهبود پيدا مي کرد.وزير امور خارجه خاطر نشان کرد: با توجه به وضعيت جديد سوريه، طرحي که ايران در حال تدوين آن است مي تواند نتيجه خوبي براي سوريه داشته باشد که بزودي جزئيات اين طرح اعلام خواهد شد.
اين در حالي است که مجله آمريکايي فارن پاليسي درباره خبر سفر محرمانه اخير "علي مملوک" مشاور امنيت ملي سوريه به جده و مسقط نوشت اين اولين بار است که عربستان و عمان يک مسؤول عالي رتبه سوريه را براي بررسي نحوه حل سياسي بحران اين کشور دعوت مي کنند. فارن پاليسي افزود: مملوک در سفر خود به جده با مسؤولان ارشد عربستاني درباره احتمال آغاز مرحله اي سياسي در سوريه مذاکره کرد، که براساس آن عربستان به حمايت خود از مخالفان در سوريه پايان دهد.

فارن پاليسي خاطرنشان کرد: تهران از هيچ يک از طرح هاي پيشنهادي مملوک علناً حمايت نکرده است و اخيراً طرح اختصاصي خود را پيشنهاد کرد که به زودي اين طرح را به سازمان ملل ارائه خواهد کرد . طرح ايران شامل آغاز آتش بس براي تشکيل دولت وحدت ملي است.
49308

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 448318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
    2 2
    خروج ارتش اسد از برخی حلب و درعا خروج ارتش آزاد و جبهه النصره از استان حمص آتش بس ، آزادی اسیران آغاز همکاری در جنگ با داعش تبدیل سوریه به یک کشور فدرال با حفظ تمامیت ارزی سوریه ایجاد احزاب مستقل بهترین گزینه های ممکن